"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Aneh : Bekas pesaar lafaz taat setia kepada kerajaan kudeta Perak

HUTAN MELINTANG : Dalam satu majlis yang dihadiri oleh salah seorang Exco kudeta Perak, Saarani Mohamad kejadian lucu dan aneh berlaku apabila semua orang ramai dipaksa mengucapkan taat setia menerusi lafaz ikrar diketuai oleh bekas pesara Jabatan Pelajaran Daerah Hilir Perak, Abdul Sani Chik.

Ke mana pula orang yang belum bersara dari perkhidmatannya. Adakah hanya yang bersara sahaja, walaupun bukan banyak mana yang menyokong kerajaan kudeta di Perak dipaksa untuk melafaz taat setia kepada mereka.

Pada kesempatan itu Saarani berkata kerajaan rampasan kuasa akan terus melaksanakan program untuk kebajikan rakyat sekalipun menerima tentangan daripada Pakatan Rakyat.

Beliau mengatakan Pakatan Rakyat tidak dapat menerima hakikat mereka sudah kehilangan kuasa. Sedangkan Saarani tidak sedar kerajaan yang disokongnya sekarang diambil secara haram melalui satu proses rampasan kuasa.

Pada kesempatan itu beliau mengatakan kerajaan kudeta adalah sah dari segi undang-undang tanpa mengatakan apakah hujah yang menyokong kenyataan itu.
                                                                                                                                          http://idhamlim.blogspot.com/

Tiada ulasan: