"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PROVOKASI PERKAUMAN

Beberapa kekecohan berlaku kerana provokasi melampau sekumpulan melayu dari kedai kopitiam berhampiran pejabat DAP di Medan Istana Ipoh. Mereka gagal menghalang ADUN PR memasuki kawasan polis kerana ketangkasn petugas khas PR mengawal keadaan.

Mereka tidak berpuas hati lalu berhimpun di kedai KOPITIAM berhampiran tempat berkumpulnya penyokong pakatan. Pergaduhan basar pasti berlaku jika MP PAS, YB MUjahid Rawa dan YB Salehuddin Ayub tidak mententeramkan keadaan.Penyokong pakatan nampak amat muhibbah saling bekerjasama dan mententeramkan antara satu sama lain bagi mengawal keadaan.

Provokosi ditujukan kepada kaum Cina dan India untuk mencetuskan pergaduhan kaum- senjata umNO sepanjang hayat! namun kalangan pemuda PR dapat di tenangkan walaupun nampak kegeraman yang amat sangat. Mereka memaki dan menghina dengan ungkapan perkauman yang melampau. Di fahamkan ada SB yang bersama mereka.

Seorang petugas PR ditahan, dirampas kunci motor dan ditarik melalui pintu belakang ke dalam kedai. apabila penyokong menyerbu mereka menutup pintu depan dan melepaskan petugas setelah dipukul beramai ramai. Begitulah samseng TAIK KUCING yang hanya berani bila ramai. Seorang lelaki India telah mencabar untuk bergaduh di mana mana tetapi bukan masa ni dan di sini. Ia memahami umNO cuba provokasi untuk menghalang usaha undang undang yang sedang kita laksanakan.                                                                                                                    
http://anaksengat.blogspot.com/

Tiada ulasan: