"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suliana Bayang Tubuh Yayasan Orang Kurang Upaya Kelantan Di Hulu Selangor

HULU SELANGOR 20 APR: Datin Suliana Shamsuddin Alias, isteri kepada calon Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim memasang impian untuk memperkembangkan operasi Yayasan Orang Kurang Upaya Kelantan ke Hulu Selangor.

Beliau membayangkan demikian pada majlis hi-tea di Hulu Yam yang dihadiri lebih 100 penduduk tempatan.

Seramai 3,500 orang kurang upaya mendaftar di yayasan berkenaan sejak penubuhannya di Pengkalan Chepa, Kelantan 11 tahun lalu.

Yayasan ini menawarkan khidmat kebajikan dan pemulihan percuma kepada lebih 2 ribu 5 ratus warga kurang upaya tanpa mengira kaum, usia ataupun kategori ketidakupayaan mereka.

Yayasan ini diasaskan Datuk Zaid Ibrahim hingga mendapat pengiktirafan majalah Forbes sebagai dermawan pemurah di Asia.
“ Saya rasa bertanggungjawab membantu golongan OKU, malah berkeinginan untuk menubuhkan cawangan di tempat-tempat lain terutamanya di kawasan Hulu Selangor," katanya.
Suliana teruja membantu golongan OKU dan warga emas kurang upaya dengan melibatkan mereka dalam kegiatan riadah dan berkebun.
Bagi beliau, golongan OKU berhak mendapat kemudahan sepertimana orang lain.
-tvselangor-

Tiada ulasan: