"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Komando zionis bunuh aktivis hantar video ke Internet

ATHENS, 6 Jun: Komando tentera rejim zionis Israel bertindak membunuh seorang aktivis Turki di atas kapal bantuan kemanusiaan Gaza dengan kejam minggu lalu bagi menghalangnya memindahkan rakaman imej video mengenai serangan itu ke internet, kata seorang aktivis Greek hari ini.

“Setelah lebih setengah jam komando rejim zionis menceroboh dan menyerang kapal Mavi Marmara, beliau menyambung penghantaran imej rakaman video mengguna kemudahan teknologi elektronik dalam peperangan melalui sistem ultra-moden kendalian aktivis sukarelawan Turki,” kata aktivis Greek, Dimitris Plionis kepada akhbar Eleftherotypia.

“Kemudian saya nampak dia mati dengan seluruh badannya ditembusi peluru,” kata salah seorang daripada dua mekanik Greek dalam misi bantuan kemanusiaan ke Gaza dalam kapal Mavi Marmara.

“Tentera rejim zionis mahu memastikan semua penghantaran imej-imej rakaman video itu dihentikan. Aktivis Turki mungkin telah menyimpan rakaman dalam ratusan buah kamera bagi meneruskan siarannya. Sebaik pengendalinya dibunuh, sistem itu terus lenyap,” tambahnya.

Komando rejim zionis telah menyerang kapal bantuan kemanusiaan flotilla dalam misi memecahkan sekatan pemerintah Yahudi ke atas penduduk Palestin di Genting Gaza.

Pengganas telah membunuh sembilan aktivis sukarelawan kemanusiaan antarabangsa, termasuk seorang warga negara Amerika Syarikat dalam serangan pencerobohan paling ganas ke atas kapal Mavi Marama Isnin lalu.

Kata Plionis, atas arahan kapten kapal dia berlindung di pusat media semasa serangan, tapi selepas komando rejim zionis mengambil alih kapal mereka telah membelasah wartawan dengan teruk serta memusnah semua kamera, komputer dan telefon. – AFP

Best1of4

Tiada ulasan: