"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Setia Presiden jika mahu menang PRU-13, kata perwakilan

KOTA BARU, 11 Jun: Exco Dewan Pemuda PAS Kedah menggesa kepimpinan pertengahan dan bawahan parti agar menunjukkan kesetiaan kepada Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang jika mahu komponen Pakatan Rakyat itu meneruskan kejayaan dalam pilihan raya umum ke-13.

Sambil menekankan sudah wujudnya elemen-elemen mempertikaikan pendirian kepimpinan Hadi khususnya pandangan menerusi blog, Ahmad Izzat Shauki berkata, beliau memberikan peringatan ini sebelum keadaan menjadi serius nanti.

“Ada yang menyerang presiden menggunakan blog-blog... kita kena wala’,” katanya lagi.

Kata beliau, walaupun seseorang itu tidak bersetuju ataupun menerima pandangan atau keputusan presiden, mereka harus memperlihatkan “kesetiaan kepada pucuk kepimpinan.”

“Kita perlu wala’ atau menunjukkan kesetiaan kepada presiden walaupun kita tidak bersetuju dengan sesuatu keputusan ataupun pandangan,” kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider lewat petang ini.

Terdahulu Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri itu mewakili Badan Perhubungan Negeri Kedah mengambil bahagian dalam perbahasan ke atas ucapan dasar presiden pada Muktamar Tahunan PAS Ke-56 di Putik, Pengkalan Chepa dekat sini.

“Kesetiaan kepada pemimpin adalah syarat untuk mencapai kemenangan... kita patut patuh dan taat setia kepada pemimpin kita (presiden).

“Walaupun kita tidak suka dengan sesuatu pandangan atau ia bertentangan dengan kita, kita kena terima (setia)... itu rahsia setiap perjuangan gerakan Islam,” katanya.

Ketika ditanya sama ada beliau merujuk kepada mana-mana pemimpin atau peringkat, Izzat berkata, beliau hanya memberikan pandangan itu sebagai “satu peringatan.”

“Ia belum sampai ke tahap serius, cuma ingatan sahaja... ia belum membara lagi,” kata Izzat yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri kerusi Bukit Lada.

-malaysianinsider-

Tiada ulasan: