"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

KEMPEN TENANG : Cakap-cakap pemimpin UMNO saya tolong jawapkan !!

azhrddn
Terbaru dalam kehangatan kempen di Tenang, Umno meneruskan siri ceramahnya memburuk-burukkan PR: Malaysiakini

Kalau benar cakap-cakap mereka tu saya tak kisah. Tapi ianya semacam  membodohkan rakyat khususnya rakyat melayu. Sedih rasanya… Jadi saya cuba jawab balaskan.

1- Cakap-cakap Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam membidas PAS."Bila PAS sertai DAP, mereka hilang nilai-nilai Islam.
"Di Bukit Beruntung, mereka tidak lagi melaungkan takbir selepas cermah," perlinya.


= Apa yang hilangnya Datuk. Cerita la sikit. Inilah gaya UMNO takda perincian dalam menuduh. Rosmah tu banyak melacurkan nilai-nilai islam. Tu si Rais Yatim dan kisah rogol. Tu si Mahadhir kata-katanya yang menghina islam seperti soal hudud. Tak terkira Datuk....

= Datuk !...laungan takbir tu sunat bukan wajib. Buat dapat pahala tak buat tak dosa...adoi laa....

2- Cakap-cakap Ali lagi : Menteri Besar Kelantan itu, memaafkan golongan kafir atas kesalahan yang dilakukan."Sebagai contoh, semasa bulan puasa MP Serdang, Teo Nie Ching masuk ke sebuah surau menyampaikan tazkirah. Macam mana seorang bukan Islam boleh beri tazkirah di masjid tanpa rambutnya ditutup. "Bila kita tegur, mereka kata Umno tak faham Islam.

= Datuk ! dalam islam tak salah non muslim masuk surau atau masjid asal jaga syarat-syaratnya. Majlis Fatwa Negara pun ada enekmen yang benarkan benda ni.

Datuk ! non muslim tak wajib tutup rambut. Muslimah macam Rosmah tu yang wajib tapi dia tak tutup la pulak. Haram tu. Tu belum kira isteri pembesar-pembesar UMNO lain.MP tu wakil rakyat pastu dia dijemput ahli kariah. Diapun cakapla kata-kata aluan. Kalau Datuk nak kata itu tazkirah, apa kandungan tazkirah tu ?...adoi laa......

Jelas kenyataan Datuk memang jenis tak faham islam !!! ..nak wat lagu mana lagi datuk...!

3. Cakap-cakap Ali lagi : "Sama juga dengan (ecxo Selangor) Elizabeth Wong. Bila skandalnya didedahkan, PAS terus mempertahankannya dan berkata kesian. Malah Nik Aziz juga dilaporkan memaafkannya dan berkata dia boleh sambut tugasnya."

"Ini jelas maksiat dan dia sepatutnya boleh dirotan 100 kali. Dia telah bawa malu yang besar kepada PAS, PKR dan Pakatan Rakyat dan semua ini salah Nik Aziz," kata Ali dan seterusnya melancarkan serangan ke atas Wong.

= Masya Allah...saya dah cakap Datuk jahil bab islam tapi buat-buat pandai. Datuk ! non muslim tak boleh dikenekan hukuman hudud. Hudud hanya untuk orang islam la Datuk oi !. Jangan bikin malu pada bangsa melayu muslim la Datuk !.

Maaf la saya tak pasti, apa sebenarnya skandal Elizabeth ni. Yang saya tahu sekadar dia tidur dengan gambar suku bogel. Orang tangkap gambar dia tengah tidur kat rumah. Bukan dia suka bogel tapi waktu tu tertidur. Kalau saya curi gambar Datuk waktu tido kain terselak atau ternampak takkan saya kecoh dengan menuduh Dato' ada skandal lucah.Yang saya pasti President MCA tu main dengan pelacur, siap ada rakaman lagi.

Cukup la sekadar itu sahaja jawab balas saya. Saya tidak memaksa sesiapa bersetuju dengan saya. Cuma saya harapkan jadilah pemimpin yang tidak memeperbodohkan diri sendiri dan carilah pemimpin yang benar-benar terbukti cakap-cakapnya.

Kalau begini mentalitinya tak hairan pemimpin UMNO memang kecut berdebat depan rakyat. Mereka hanya boleh berkokok berderai-derai tapi buntut penuh najis tahi. Buruk sungguh tingkah laku.

Note: Gambar ditukar - Link asal tak valid - Juragan
-tranungkite- 

Tiada ulasan: