"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tak dapat rokok rumah dibakar

FMT Reporters
Polis berkata suspek mengaku membakar langsir menggunakan pemetik api menyebabkan api marak ke seluruh rumah. (Gambar Facebook)
PETALING JAYA: Sebuah rumah pusaka musnah selepas seorang lelaki membakar langsir kerana berang tidak diberi rokok dalam kejadian di Pokok Sena, Kepala Batas, Pulau Pinang.

Dalam kejadian kira-kira 9 malam semalam, kebakaran rumah dua tingkat separa kekal itu juga memusnahkan empat motosikal lama, selain rumah jiran terbakar di bahagian dapur.

Ketua Polis Seberang Perai Utara, Mohd Asri Shafie, berkata hasil ujian air kencing mendapati suspek positif dadah.

Beliau berkata, suspek berusia 47 tahun itu mengamuk apabila adiknya enggan memberikan rokok diminta.

Katanya, ketika suspek mengamuk, adik lelakinya ke Balai Polis Kepala Batas untuk membuat laporan.

“Ketika dalam perjalanan, dia menerima panggilan telefon yang memaklumkan rumahnya terbakar. Jiran yang tinggal berdekatan memberitahu suspek membakar rumah itu dan berjaya menangkap suspek,” katanya menurut Harian Metro.

Asri berkata, dalam soal siasat awal, suspek mengaku membakar langsir menggunakan pemetik api di bilik tidurnya sebelum api marak ke seluruh rumah.

“Hasil ujian air kencing mendapati dia positif dadah dan turut mempunyai 14 rekod kesalahan lampau. Kes disiasat mengikut Seksyen 436 Kanun Keseksaan,” katanya.

Tiada ulasan: