"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zahid: Jangan risau DAP, Gerakan lagi teruk

Shahrul Shahabudin

JOHOR BAHRU: Zahid Hamidi memberi jaminan kepada ahli Umno supaya jangan risau kerjasama parti itu dengan DAP pada PRK DUN Simpang Jeram.

Presiden Umno itu memberitahu jentera parti di Simpang Jeram bahawa realiti politik semasa sudah berubah dan mengingatkan mereka supaya tidak terpengaruh dengan sentimen negatif yang dimainkan pembangkang.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu turut mengingatkan bahawa Umno pernah bekerjasama dengan Gerakan, yang kini menjadi sebahagian parti komponen Perikatan Nasional (PN).

“Jangan risau, dulu kita pernah berkawan dengan Gerakan. Mereka lebih teruk lagi (dari DAP).

“Kita harus yakin apa yang kita lakukan ini adalah sesuatu yang benar kerana landskap politik kini sudah berubah,” kata Zahid dalam ceramah di Simpang Jeram.

Beliau juga menggesa ahli Umno untuk menyokong calon Pakatan Harapan di Simpang Jeram Nazri Abdul Rahman dari Amanah.

Zahid juga berkata PRK itu akan menjadi ujian pertama kerajaan perpaduan di Johor dan kemenangan akan menjadi satu kejayaan besar untuk kerajaan perpaduan.

PRK Parlimen Pulai dan DUN Simpang Jeram masing-masing bakal menyaksikan saingan tiga penjuru antara calon PH, PN dan Bebas.

PRK Parlimen Pulai dan DUN Simpang Jeram dilaksanakan susulan kematian penyandangnya Salahuddin Ayub yang juga menteri perdagangan dalam negeri dan kos sara hidup, pada 23 Julai lepas.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan tarikh undi awal pada 5 Sept, manakala hari pengundian pada 9 Sept.

Tiada ulasan: