"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ramai intelektual nobatkan AMANAH bakal jadi parti pilihan

AKMAL MANAF 

Presiden AMANAH, Datuk Seri Mohamad Sabu optimis parti yang ditubuhkan sejak 2015 itu, akan menjadi sebagai parti pilihan pada masa hadapan.

Beliau berkata, ramai golongan intelektual daripada universiti berpandangan bahawa parti AMANAH mempunyai masa depan yang agak baik.

“Kami akui, parti AMANAH parti kecil dan pemimpinnya tidaklah hebat. Macam saya ini kerdil, tidak kaya dan naik pun melalui bawah.

“Namun, ramai juga para intelektual universiti melihat AMANAH ini mempunyai masa depan yang agak baik.

“Dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) di enam negeri baru-baru ini, sebenarnya kalau nak diikutkan ciri-ciri kekalahan itu, kami (AMANAH) tidaklah begitu teruk.

“Kita macam pak pandir lah.. bukan anak dia yang mati, anak orang lain pun mati juga,” katanya dalam rancangan bual bicara dalam talian, Skop MG (Malaysia Gazette), semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai strategi AMANAH untuk menarik orang Melayu kekal bersama-sama dengan Kerajaan Perpaduan.

Dalam rancangan itu, Mohamad turut mengimbas kembali kemenangan di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Lama yang menyaksikan calon AMANAH, Dr Hafidzah Mustakim menembusi kawasan itu pada PRN yang lalu.

“Kalau kita lihat di Kelantan itu, Alhamdulillah kami muncul (menang) satu kerusi (AMANAH) dan satu lagi kerusi Barisan Nasional (BN). Kalau istilah kerusinya, kami (AMANAH) sama kuat dengan BN.

“Tetapi buat masa ini, kami tetap yakin masa depan ke arah negara stabil, AMANAH akan menjadi pilihan di masa hadapan, insya-Allah,” ujar Mohamad yang juga Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan.

Tiada ulasan: