"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rogol anak 14 tahun, lelaki mengaku salah

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang lelaki mengaku salah di Mahkamah Sesyen Kuantan atas tuduhan merogol anak perempuan kandung berusia 14 tahun, pada April lalu.

Berdasarkan kertas pertuduhan, tertuduh, 39, didakwa melakukan perbuatan itu ke atas anak perempuannya di ruang tamu sebuah rumah, di Kuantan kira-kira 4.30 petang, 25 April lalu.

Bagi kesalahan sumbang mahram itu, tertuduh didakwa di bawah Seksyen 376(3) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang lapan tahun dan tidak lebih 30 tahun serta tidak kurang 10 sebatan.

Menurut laporan Sinar Harian, tertuduh yang juga pengawal keselamatan tidak diwakili peguam faham sebab dan akibat pengakuan bersalahnya itu.

Sebelum itu, Timbalan Pendakwa Raya Fathin Nadhirah Kasim tidak menawarkan jaminan atas alasan tertuduh merupakan bapa kandung kepada mangsa.

Hakim Ahmad Zamzani Mohd Zain menetapkan 13 Sept untuk sebutan fakta dan hukuman bagi kes tersebut.

Tiada ulasan: