"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nak tunjuk samseng sangat...

Melvin Joni
am@hmetro.com.my
Tangkap layar daripada kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan suspek bersenjatakan parang pemotong daging ketika berada di kawasan Lot 6810 Blok Jalan Stephen Yong Link, Padawan. foto MELVIN JONI
Tangkap layar daripada kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan suspek bersenjatakan parang pemotong daging ketika berada di kawasan Lot 6810 Blok Jalan Stephen Yong Link, Padawan. foto MELVIN JONI
Padawan: Berang wajahnya ditularkan di media sosial membabitkan kes curi, seorang lelaki cuba menyerang pemilik kedai menggunakan parang di Jalan Stephen Yong Link, di sini, malam tadi.

Bagaimanapun, tindakan lelaki berusia 26 tahun itu mengundang padah apabila dia dibelasah orang awam sebelum diserahkan kepada polis, kira-kira 11.10 malam.

Ketua Polis Daerah Padawan Superintendan Abang Zainal Abang Ahmad berkata, pada 25 Ogos lalu, wajah suspek ditularkan di laman sosial Facebook kerana disyaki melakukan kes kecurian di kawasan itu.

"Suspek mengesyaki individu yang menularkan wajahnya di laman sosial itui ialah pemilik kedai di premis yang cuba dipecah masuk olehnya sebelum itu.

"Suspek mengaku datang ke lokasi berkenaan dengan bersenjatakan parang pemotong daging untuk mencari individu terbabit namun ditahan oleh orang awam terlebih dahulu," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Abang Zainal berkata, ketika diserahkan kepada polis, suspek mengalami kecederaan di kepala dan badan.

"Suspek dibawa ke Hospital Umum Sarawak untuk rawatan dan hanya dirawat sebagai pesakit luar sahaja.

"Perintah reman sudah dikeluarkan terhadap suspek sehingga 1 September ini dan kini kini ditahan di lokap Balai Polis Beratok untuk siasatan lanjut," katanya dan memaklumkan kes disiasat mengikut Seksyen 6(1) Akta Bahan Kakisan Letupan Dan Senjata Merbahaya (ABKL) 1958.

Tiada ulasan: