"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tagih sumbangan RM26,100 untuk pejabat ADUN tapi duit masuk dalam akaun Pas

HarapanDaily.com
Tagih sumbangan RM26,100 untuk pejabat ADUN tapi duit masuk dalam akaun Pas
Bukan hanya seorang wakil rakyat dari Pas yang selamba minta tolong rakyat untuk operasi Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (DUN).

Tular poster sumbangan Pusat Khidmat DUN Sungai Bakap di Pulau Pinang yang menyenaraikan perincian kos peralatan pejabat yang diperlukan.

Sejumlah RM26,100 ditagih merangkumi enam jenis perbelanjaan dengan kira-kira separuh hasil sumbangan itu nanti bagi tujuan menyiapkan partition.

Sumbangan juga diperlukan untuk kelengkapan penyaman udara, meja dan kerusi, signboard berserta spotlights dan set sofa untuk tetamu.

Paling menjadi bahan senda warganet ialah vest petugas Skuad Prihatin  pejabat ADUN itu yang menelan kos RM2,200.
Nor Zamri Latiff

Dalam masa sama, orang ramai mempertikai sumbangan yang disalurkan terang-terang masuk ke dalam akaun bank Pas Kawasan Nibong Tebal.

“Tu dia… terbaiklah ADUN Sungai Bakap. Bukan nak bantu rakyat, dia minta rakyat bantu dia. Sumbangan pulak masuk ke akaun Pas.

“Laaa.. ingatkan undi dapat ADUN, rupanya dapat NGO.

“Dia ni bukan ka tauke roti Arab?” demikian antara komen warganet.

Sungai Bakap antara tujuh kerusi DUN dimenangi Pas pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Pulau Pinang bulan lalu.

Nor Zamri Latiff memenangi DUN N20 itu dengan majoriti 1,563 undi menewaskan calon Pakatan Harapan (PH) dari PKR, Nurhidayah Che Ros.

Dia yang dipanggil ‘Abang Zam’ berusia sekitar 50-an dianggap oleh Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Riduan Mohamad Nor sebagai “ligat mencari dana awam untuk menyantuni masyarakat”.

Tiada ulasan: