"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dadah: Tempoh Reman Saiful Apek Tamat Esok

PETALING JAYA: Tempoh reman pelakon komedi terkenal, Mohd Saifulazam Mohammad Yusoff, 41, atau lebih dikenali sebagai Saiful Apek (gambar) bersama lima rakannya yang kini masih dalam tahanan polis kerana disyaki memiliki 40 gram ganja akan tamat esok.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar ketika dihubungi mStar Online berkata, jika ada kes, mereka akan didakwa di mahkamah.

Polis juga turut mempunyai pilihan untuk melanjutkan tempoh reman mereka untuk membantu siasatan atau sekiranya tidak ada kes, membebaskan mereka.

Pada 12 Jun lalu, Saiful dan lima rakannya yang lain telah ditahan polis dalam satu serbuan di apartmennya di Jalan PJS7 Subang Jaya dekat sini kira-kira pukul 10 malam ketika mereka sedang seronok menyaksikan perlawanan bolasepak Piala Dunia di antara Argentina dan Nigeria.

Kes berkenaan kini disiasat di bawah Seksyen 39A(1), Seksyen 6 dan Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Apek terkenal dengan filem-filem lakonannya seperti Senario Lagi (2000), Senario The Movie (1999), Nana Tanjung 2 (2007) dan Cicak Man (2006).

Beliau juga seringkali muncul bersama kumpulan lawak Senario dalam siri komedi Senario di TV3.

-mstar-

Tiada ulasan: