"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Parah..! Bunuh Suami, Gara-Gara Piala Dunia…

Gara-gara berebut remote control untuk menonton siaran Piala Dunia 2010 di televisyen, David Makoeya (61), dari sebuah kampung kecil di wilayah Makwea, Limpopo, Afrika Selatan, dipukul hingga mati oleh keluarganya.

Kejadian berlaku ketika siaran Piala Dunia diantara Jerman melawan Australia. Ketika itu isterinya, Francina (68) bersama dua anaknya, Colin (36) dan Lebogang (23), sedang asyik menyaksikan program keagamaan di televisyen.

Makoeya meminta supaya salurannya ditukar dengan siaran bola sepak.

Namun, isteri dan kedua anaknya berkeras mempertahankan siaran yang ditontonnya. Makoeya pun berang. Dia merampas remote itu dari tangan isterinya.

Tidak puas hati, isterinya itu lalu menyerangnya. Untuk mempertahankan diri, Makoeya pun balik menyerang. Melihat kejadian itu Collin dan Lebogang membantu ibunya memukul si ayah sehingga mati.

“Nampaknya, mereka menhantukkan kepalanya ke dinding,” ujar jurucakap polis, Mothemane Malefo.

Ketiga-tiga mereka telah ditahan oleh pihak polis. Namun, Lebogang dibebaskan dengan ikat jamin US$ 200. Sementara, ibu dan kakaknya masih ditahan untuk siasatan lanjut.

-best1of4-

Tiada ulasan: