"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siapa Hamidah?

notan
Assalamualaikum. ADUN Malim Nawar membuat sidang media untuk mengumumkan dia keluar DAP dengan diiringi pengawal keselamatan yang mengaku kepada Malaysiakini bekerja untuk Hamidah. Siapa Hamidah yang nampaknya berada dibelakang keputusan ADUN Keshvinder Singh a/l Kashmir Singh? Menarik untuk dicari siapakah Hamidah dan mengetahui hubungannya dengan Singh yang cute dan cun ini. Pun begitu dari cara singh yang cute dan cun ini membaca skrip, ada bau belacan BN walaupun dia menafikannya.

Apa tah lagi menurut fakta yang tercacit, pada 25 Febuari lalu, singh yang cute dan cun ini ada membuat lapuran kepada SPRM kerana ditawarkan RM20 juta sebagai balasan untuk dia meninggalkan PR dari agen Najib tetapi hari ini dia berkata amat tertarik dengan dengan BN di bawah pimpinan Najib.

Apa tidaknya, sebagai ahli politik, semua ADUN PR semestinya berpolitik ketika menjalankan tugas mereka malah kalau mana mana ADUN PR tidak berpolitik maka itu bermakna ADUN tersebut tidak melaksanakan kerjanya.Tetapi bagi ahli politik berbaju batik dan berperut gendut, seorang ADUN pembangkang yang berpolitik tidak bekerja seperti mereka yang setiap hari duk fikir macam mana nak buncitkan perut. Singh yang cute dan cun ini dah termakan belacan mereka dan mula bercakap seperti mereka. Apa nak kata lagi.

Bukan itu saja, Singh yang cute dan cun ini turut mendakwa dia tidak berdaya membantu rakyat kawasannya sebagai ADUN pembangkang dan partinya pula tidak mengeluarkan peruntukan kepadanya untuk diagihkan di kawasannya. Ini satu lagi pertuturan ahli politik berbaju batik lengan panjang dan berperut gendut yang sering menipu rakyat mengenai soal ini. Cukai dikutip oleh kerajaan tetapi ADUN dan partinya pula dikehendaki membiayai pembangunan kawasannya. Singh yang cute dan cun ini sudah termakan belacan mereka dan mula bercakap seperti mereka tetapi rakyat tidak mudah ditipu.

Singh yang cute dan cun ini juga membuktikan Zamry tambi sudah kecut dengan sidang akhbar PRK yang mengatakan 3 ADUN BN akan lompat. Jadi untuk membuktikan sidang media itu tidak benar, Zamry cepat cepat keluarkan sedikit belanja kepada Singh yang cute dan cun ini tetapi tidak dimasukkan ke dalam akuan banknya. Sebagai balasan, Singh yang cute dan cun ini cepat cepat membuat sidang media dengan membaca skrip yang disediakan oleh ahli politik berbaju batik berlengan panjang dan berperut gendut di mana sidang media ini diatur pula oleh Hamidah. Itu kronologi yang boleh diandaikan berdasarkan maklumat dan kenyataan yang ada kepada peristiwa Singh yang cute dan cun ini melompat untuk menambah sekor lagi katak sedangkan kenyataan PKR itu mungkin satu jerat.

Tiada ulasan: