"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli Parlimen Gerik perjelas letak jawatan parti, sangkal khabar angin ‘tanpa asas’

FMT Reporters
Fathul Huzir Ayob mengesahkan akan kekal berkhidmat sebagai Ahli Parlimen PN walaupun setelah meletak jawatan dalam Bersatu. (Gambar Bernama)
PETALING JAYA: Ahli Parlimen Gerik Fathul Huzir Ayob menyangkal khabar angin “tanpa asas” sekitar tindakan beliau meletakkan jawatan setiausaha Bersatu bahagian.

Menurut Fathul, beliau melepaskan jawatan setiausaha Bersatu Gerik kerana dilantik oleh pemangku ketua bahagian yang meletak jawatan pada 1 Okt lalu.

“Apabila (pemangku ketua bahagian) meletak jawatan, amat wajar sekiranya saya juga turut tertib dalam melakukan perkara sama tanda solidariti,” katanya dalam kenyataan.

Fathul menyifatkan perkembangan ini sebagai hal dalaman parti dan tidak wajar dikaitkan dengan kedudukannya sebagai seorang wakil rakyat Perikatan Nasional (PN)

“Tidak akan sesekali (saya) mengundurkan diri daripada barisan pembangkang mahupun menyatakan sokongan kepada kerajaan hari ini.

“Kesetiaan saya tidak boleh dijual beli,” tegasnya.

Terdahulu dilaporkan Fathul Huzir meletak jawatan sebagai setiausaha Bersatu Gerik pada 6 Okt.

Tiada ulasan: