"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hadi arah PAS tarik undi bukan Melayu pula

Malaysiakini

Presiden PAS Abdul Hadi Awang mengarahkan anggota parti itu menarik undi bukan Islam pula setelah berjaya menguasai sokongan Melayu.

“Kita sudah berjaya menarik sokongan pengundi Melayu Islam dalam PRU15, maka usaha yang penting dan berat yang mesti dilakukan adalah menarik sokongan pengundi bukan Islam dan bukan Melayu dalam PRU16. 

“Perkara ini penting untuk dibincangkan dan dilaksanakan dengan bersungguh-sungguh, tersusun dan bijaksana,” katanya dalam ucapan dasar sempena muktamar tahunan PAS di Shah Alam sebentar tadi.

Hadi mengakui bedah siasat PAS mendapati bahawa mereka lemah dalam menarik sokongan bukan Melayu.

Susulan itu, katanya, PAS dan Perikatan Nasional (PN) tidak mendapat bilangan gabungan kerusi yang belum mencukupi untuk membentuk kerajaan.

Ini semua berlaku walaupun secara keseluruhannya berlaku peningkatan mendadak sokongan terhadap mereka, tambahnya.

Tiada ulasan: