"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

“ Anwar & Azizah Pun Akan Umum Keluar PKR “ - Najib

professor
Memandangkan kepada bertali arus episod perisytiharan keluar parti oleh YB dan bekasnya dari PKR , menandakan betapa berjayanya ‘modus operandi’ Najib dan Mahathir dalam usaha memecahkan PKR iaitu parti teras kepada Pakatan Rakyat , walaupun masih muda usianya.

Ini kerana di dalamnya terdapat seorang tokoh hebat , bukan jaguh kampong , tetapi hebat di peringkat dunia.

Pendek kata , kalau bukan kerana hebatnya ketokohan tokoh – tokoh yang masih bertahan dalam PKR , sudah lama rasanya ia tumbang.

Bukan sedikit ‘coverage’ oleh media milik UMNO dan BN , hampir setiap malam. Hebat sekali tindakan Najib dan Mahathir.

Antara yang mengumumkan keluar PKR ialah Tee beng , sebelum itu Fairus sudah sertai UMNO , Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain juga umum Keluar PKR

Bila mana sudah ada yang mula bertanya dan berani mengemukakan persoalan seperti " Siapa pengganti Anwar" , walaupun cuba dinafikan oleh Setiausaha Agung , adakah ini bermakna usaha Najib selama ini sudah membuahkan hasil ?
Barangkali Najib kini boleh berbangga kerana operasi untuk melumpuhkan PKR sudah dianggap berjaya. Sekurang – kurangnya untuk merosakkan imej parti PKR.

Dan tidak salah kalau Najib sudah membuat jangkaan dan andaian bodoh ‘Anwar dan Azizah pun akan umum keluar PKR’.

Begitulah ego , tamak dan jahatnya perancangan Najib , demi memenuhi tuntutan nafsu diri , bini dan Mahathir .

Tiada ulasan: