"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

CC: 60 peratus penyokong Chua menang?

Kira-kira 60 peratus daripada 25 kerusi jawatankuasa pusat MCA dimenangi oleh penyokong Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, demikian menurut sumber-sumber yang layak dipercayai.

Difahamkan, kebanyakan calon yang memegang jawatan kerajaan - exco negeri dan timbalan menteri - berjaya dipilih, selepas 80 peratus undi selesai dikira.

Bagaimanapun, beberapa senator dikatakan gagal terpilih menganggotai jawatankuasa pusat.

Manakala penyokong Chua pula kelihatan bertepuk kegembiraan di luar dewan.

Pengiraan undi bagi jawatankuasa pusat selesai dijalankan pada kira-kira jam 4.30 petang.

Manakala pengiraan undi bagi 10 calon yang bertanding bermula kira-kira jam 4.37 petang tadi.

-malaysiakini-

Tiada ulasan: