"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami diracun isteri

KUALA LUMPUR: Seorang wanita sanggup meracuni suaminya dengan memasukkan peluntur pakaian ke dalam semua air minuman di rumahnya hanya kerana menyangka suaminya curang, kelmarin.

Difahamkan, wanita terbabit berusia lewat 30-an cuba membunuh suaminya kerana terlalu cemburu namun hasratnya tidak kesampaian apabila lelaki terbabit hanya dirawat sebagai pesakit luar di sebuah hospital swasta walaupun mangsa minum minuman bercampur peluntur. Semuanya bermula kira-kira jam 11 malam, apabila lelaki berusia 42 tahun itu keluar dari rumahnya di Salak Selatan, di sini, untuk urusan perniagaan di Johor dengan menggunakan kereta rakannya dengan keretanya diparkir di tempat letak kenderaan kawasan rumahnya.

Menurut sumber, sebaik mangsa pulang ke rumahnya keesokan harinya, dia terkejut apabila mendapati kedua-dua tayar belakang kenderaannya pancit.

“Pada mulanya, mangsa menyangka ia perbuatan budak nakal sebelum masuk ke rumah. “Sebaik memasuki rumah, mangsa mendapati isterinya tiada dan menyangka wanita berkenaan pulang ke rumah keluarganya,” katanya.

Sumber berkata, mangsa yang kehausan kemudian membuka peti sejuk sebelum meneguk minuman berkarbonat yang ada.

“Mangsa terkejut kerana merasa minuman itu berbeza sebelum melakukan pemeriksaan. Dia kemudian hairan kerana mendapati minuman berkenaan berbau seperti peluntur pakaian,” katanya.

Tersentak dengan itu, mangsa memeriksa semua minuman dalam peti sejuk itu dan air di rumahnya sebelum mendapati semuanya berbau peluntur.

Beliau berkata, mangsa kemudian ke sebuah hospital swasta yang terletak berhampiran rumahnya bagi mendapatkan rawatan.

“Mangsa percaya individu yang cuba meracun dirinya adalah isterinya kerana mereka pernah bertengkar sebelum kejadian.

“Malah, mangsa yang dalam proses perceraian juga yakin tayar keretanya pancit kerana perbuatan isterinya itu,” katanya.

Sumber berkata, wanita terbabit dipercayai cuba membunuh suaminya itu kerana menyangkakan lelaki terbabit curang terhadapnya.

Sehubungan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Salak Selatan, di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Cheras, Superintendan Abdul Rahim Hamzah Othman ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan.

Tiada ulasan: