"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khalid Ibrahim Beruntung Kalau Beristeri Dua

ulitmayang
Dalam keadaan dia masih mempunyai seorang isteri saja, iaitu Salbiah Tunut orang sudah mula membuat tuduhan dia sudah beristeri dua, jadi beruntungnya diri beliau sekiranya mempunyai isteri muda. Ini mungkin benar bagi seorang lelaki yang berhajat dan bercita–cita untuk menambah bilangan isteri seorang lagi, sama nombor 2, 3 atau 4. Tetapi, seperti kata nya cukup lah dengan seorang sahaja.

Kalau beliau berhasrat untuk beristeri seorang lagi, maka beruntunglah dirinya juga bakal isteri barunya. Kalau diteliti dari segi syarat–syarat, ianya sangat berkemampuan. Itu kalau dikira dari sudut kewangan. Beliau sudah bergelar jutawan sebelum menjadi MB lagi [Ianya berlawanan dengan MB2 Selangor sebelum ini, hanya menajdi jutawan dan berkeupayaan mempunyai bangsal berharga RM24juta setelah menduduki kerusi MB]. Cuma yang tidak melayakkannya untuk berkahwin seorang lagi ialah soal agihan masa. Dengan sebahagian besar masanya bermukim di pejabat MB, susah juga untuknya menentukan giliran bermutu diantara isteri–isterinya.

Baca selanjutnya ……………………..

Tiada ulasan: