"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rogol Amah: 2 Menteri, Ketua Polis Negara Terlibat

setisab
Pendedahan oleh WikiLeaks terhadap insiden perogolan seorang pembantu rumah warga Indonesia oleh seorang menteri dalam kerajaan Barisan Nasional telah menambah cemar nama negara. Nama Malaysia sememangnya telah tercemar teruk lantaran berbagai insiden buruk terutama amalan rasuah, salahlaku para menteri, tinkahlaku dan perangai sundal beberapa isteri menteri serta pembunuhan warga Mongolia yang dipercayai presiden Umno dan isterinya terlibat sama.

Dalam kes yang dipercayai berlaku sekitar awal tahun 2007, lamanweb WikiLeaks telah membuat pendedahan yang silap dengan mengata hanya seorang menteri kabinet Abdullah Badawi yang terlibat. Berdasarkan kepada keadaan semasa, rakyat bolih saja membuat persepsi sekurang-kurangnya tiga jantan jalang yang terlibat. (lihat suspects di sini)

Persepsi ini beralaskan keadaan di mana perdana menteri pada ketika itu tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap menteri berkenaan sekalipun dia dipercayai mengetahui perogolan itu berlaku. Ketua Polis Negara pada masa kejadian rogol itu terjadi adalah Musa Hasan. Sesuatu yang amat memalukan pasukan Polis apabila kejadian seperti itu gagal ditangani dengan jujur oleh PDRM. 

Dalam keadaan dimana Abdullah Badawi yang terkenal dengan perangainya meraba tubuh wanita Cina di Monson Cup dan Musa Hasan yang amat popular dengan perangai membodek pemimpin Umno, tidaklah mustahil sekiranya kerajaan Umno/BN gagal memberi penjelasan dalam isu ini, maka rakyat akan menganggap Abdullah Badawi dan Musa Hasan turut sama dalam kes rogol berkenaan kerna itulah mereka berdua mendiamkan kes tersebut.

Demi ketelusan pentadbiran .. baca seterusnya di sini

Tiada ulasan: