"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nasib baik tak boleh guna cara perang nak rampas...

cucupakkasim
Ini Khalid Ibrahim pun satu daaa ... 'pu-de-ke salam' yang dibawah dan ditepi-jalan yang minat dengan politik pun tahu daa.. yang Najib dengan umno tak akan duduk diam, mereka akan guna apa juga cara yang boleh untuk ambil balik Selangor, tak kira cara .. kalau tak boleh jalan depan, guna jalan belakang, kalau tak boleh cara elok, mereka akan guna cara tak elok .. itu pun tak dia tak mahu 'take guard' lagi ..

Bukan saja gurkah-gurkah politik di'port' dah pun bercakap hal ini antara sama-sama mereka yang dalam kontroversi perkara lantikan SUK negeri Selangor ini yang Khalid 'partly to be blame', sebab bagi sepenuh tanggung jawab dan tugas ini pada SETPOL dia, tapi Raja Petra Kamarudin (RPK) juga bercakap benda yang sama bila RPK kata Khalid tak kesah dan tak ambil berat nak pergi jumpa Sultan dan bincang perkara ini awal-awal lagi. Lalu peluang ini telah diguna oleh Najib/umno. Bila perkara ni dah masuk bab campur tangan sultan dah jadi caca merba, baru Khalid pun terhegeh-hegeh.

Bila gurkah-gurkah ini baca kolum RPK dalam 'The Corridors of Power', memang setuju dan betul lah apa yang RPK cakap yang Khalid sepatutnya bagi perhatian yang serius dalam perkara yang cukup sensitif dan dan yang cukup penting ini untuk pastikan tidak akan berlaku sebarang perkara yang 'Hanky-Panky'.

Bila saja Khalid dah pun 'ready' dengan tiga nama calun yang sesuai, nama calun pilihan dari Najib/umno dah pun sampai ke pejabat sultan. Baru Khalid pun terkejut, nasib baik dia tak kena 'heart attack'. Calun dari Najib/umno Khusrin Munawi pula yang dipersetujui oleh sultan adalah musuh Pakatan Rakyat yang dah melakukan banyak perkara-perkara yang dilihat tidak menyokong Khalid dan PR.

Tak tau lah apa cara Khalid nak buat sebab dengar kata yang Khusrin Munawi dah pun nak angkat sumpah.

dollah yankee -
Untuk masa sekarang dah pun masuk bab menderhaka kepada sultan kalau Khalid silap langkah dalam perancangan ...

dari blog: http://dollahyankee.blogspot.com 

Tiada ulasan: