"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perancis larang berpuasa, Diawara tinggalkan pasukan

Agensi
DIAWARA kembali ke kelabnya Lyon selepas tidak bersetuju dengan larangan berpuasa oleh FFF.
DIAWARA kembali ke kelabnya Lyon selepas tidak bersetuju dengan larangan berpuasa oleh FFF.
London: Pemain tengah Mahamadou Diawara meninggalkan skuad Bawah 19 (B-19) Perancis selepas tidak bersetuju dengan peraturan baharu Persekutuan Bolasepak Perancis (FFF) yang melarang pemain Muslim berpuasa sepanjang Ramadan ketika menjalani latihan bersama skuad kebangsaan.

Diawara dilaporkan tidak selesa dengan peraturan baharu yang membabitkan skuad B-16 sehingga ke peringkat senior dan membuat keputusan meninggalkan pasukan dan kembali ke kelabnya Lyon.

FFF mengesahkan tindakan Diawara itu dan memanggil pemain Nantes Dehmaine Tabibou Assoumani sebagai pengganti.

"Beberapa pemain tidak gembira dengan peraturan baharu itu," kata ejen yang mewakili beberapa pemain dalam skuad belia dan senior Perancis.

"Mereka berpendapat agama mereka tidak dihormati tetapi ada yang enggan berkonfrontasi dengan persatuan. Namun Diawara tetap tidak gembira, jadi dia meninggalkan pasukan."
-hmetro 

Tiada ulasan: