"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lapan warga India jadi pengintip Israel dijatuhkan hukuman mati

Agensi

DOHA – Lapan warga India yang bekerja di Qatar dijatuhkan hukuman mati kerana menjadi ejen pengintip bagi pihak Israel.

Menurut laporan dalam media India, kesemua mereka ditangkap tahun lalu kerana disyaki mengintip bagi negara Zionis tersebut mengenai program kapal selam tentera Qatar.

Menurut laporan media India, lapan lelaki itu adalah bekas pegawai tentera laut India bekerja untuk syarikat perunding Al Dahra dalam menasihati kerajaan Qatar mengenai pemerolehan kapal selam.

Al Dahra ialah syarikat yang berpangkalan di Teluk yang menawarkan “penyelesaian sokongan lengkap” kepada sektor aeroangkasa, keselamatan dan pertahanan.

Pada ketika ini, Qatar memainkan peranan perantara utama dalam rundingan pembebasan beberapa tebusan Israel yang ditahan di Gaza oleh kumpulan pejuang Palestin, serta kemasukan beberapa bantuan kemanusiaan untuk penduduk awam Gaza.

Berjuta-juta orang India tinggal dan bekerja di Teluk, sebilangan besar daripada mereka sebagai pekerja separuh mahir atau tidak mahir.

Mereka merupakan sumber pendapatan penting bagi India dan menyumbang kepada kejayaan ekonomi Teluk.- Agensi

Tiada ulasan: