"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rakyat sanggup belikan YB Pas tiket pesawat berjuang di Palestin

HarapanDaily.com
Rakyat sanggup belikan YB Pas tiket pesawat berjuang di Palestin
Sikap pemimpin Pas bergelar ‘YB’ yang dilihat masih mahu berpolitik mengenai jenayah perang di Palestin mengundang rasa rimas rakyat negara ini.

Antaranya, pengguna Facebook Norman Radzuan yang mengaku sudah tidak mampu lagi berhujah dengan puak pembangkang apabila menuduh kerajaan MADANI belum menyatakan tindakan lebih tegas.

“Beginilah, saya nak minta kerajaan tawarkan brother lebai ini berjuang ke Palestin.

“Saya sanggup belikan tiket kapal terbang untuk dia jika dia sanggup ke sana berjuang dengan pejuang-pejuang Hamas,” sindirnya dalam hantaran hari ini.

‘Tawaran’ Norman itu sebagai reaksi terhadap kenyataan Ahli Parlimen Pasir Mas, Ahmad Fadhli Shaari semasa sidang Dewan Rakyat, pada 26 Oktober lalu.

Ahmad Fadhli yang juga Ketua Penerangan Pas Pusat pada persidangan Parlimen pada 26 Oktober lalu meminta Menteri Luar Negeri menyatakan mengapa kerajaan masih belum menyatakan pendirian dan tindakan yang lebih tegas dalam isu konflik di Palestin.

Malah, Fadhli memberi contoh tindakan tegas yang dimaksudkannya itu seperti mendesak agar Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu dihadapkan ke Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC).

Susulan itu, orang ramai membidas sikap pembangkang yang masih berpolitik dalam isu kritikal seperti Palestin.

Hal ini memandangkan Perdana Menteri terbukti lantang menyuarakan hak Palestin bahkan mengecam negara Barat yang bersikap hipokrit dalam memperjuangkan kebebasan Palestin.

Tiada ulasan: