"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar Najib ketika umum calon BN Bukit Gantang

 Jeritan Najib di tengahari - Kita rampas kerusi P.59, ingat ! undi BN..Hidup BN !

Untuk memberi keadilan kepada pengundi-pengundi di Bukit Gantang, setelah saya berbincang dengan Dato' Zahid Hamidi, mantan MB Perak, Dato' Seri Tajol, dan tokey Negeri yang baru, Zambry, maka dengan ini saya mengumumkan calon BN untuk kerusi Parlimen P.59 ialah Ismail Sapian, anak tempatan. Hidup BN....jerit..jerit ! Hidup BN !

Itulah sedikit mukadimah pengumuman yang dibuat oleh TPM, Najib ketika mengisytiharkan calon sebenar BN pada PRK Bukit Gantang.

Pengumuman yang dibuat tepat pada jam 12.16pm, hari ini di Padang Awam, Simpang Taiping. Dibawah terik matahari, beliau dengan yakin bahawa BN akan merampas kembali kerusi Parlimen daripada PAS, sebagaimana BN merampas kerajaan Perak melalui kelebihan undi ahli DUN, dan perkenan Sultan. Selanjutnya wak akan kemaskini malam nanti. Ini kerana wak kena attend 1 meeting khas di sini bersama pimpinan Negeri..InsyaAllah.

Suasana keriangan PENUH gumbira penyokong apabila Najib selesai menamakan calon BN yang bertanding..Tepuk jangan tak tepuk..kita tunggu 7 April yaa !! Berseronok-seronok dahulu, nak malu-malu kemudian..jangan sombong sgt bro !
Kehadiran penyokong BN yang hampir 10 ribu orang di padang Awam, benar-benar mengembirakan Najib dan Zambry...tapi standardlah..majlis BN kalau tak dak yang kat bawah ni mai angkut..
Puluhan bas dari seluruh Perak yang membawa penyokong BN hadir pada majlis Najib hari ini, dianggarkan bas-bas ini didatangkan sejauh Grik dan Kroh..wow ! 50 ribu pun boleh beb kumpul macam ni beb !

Bendera Umno dan parti serpihan dipacak bagi mengembirakan Najib dan Zambry, dari pengamatan wak, hampir 80% bendera yang dipacak didominasikan oleh bendera BN..belanja sakan Umno-BN kali ini...duit sudah mari..katak pun sudah mari..apa tunggu..orang bagi..ambik..undi tetap undi PAS..yes !!

Tiada ulasan: