"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenyataan Media GMJ : Kerajaan Batal Lesen Judi Sukan

Kenyataan Media

Sabtu 26- Jun - 2010

KEPUTUSAN KERAJAAN TIDAK MEMBENARKAN LESEN JUDI SUKAN

Gerakan Rakyat Membantah Judi (GMJ) telah mendapat maklumat daripada media bahawa mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO pada hari jumaat 25hb Jun 2010 telah memutuskan bahawa kerajaan tidak akan meluluskan lesen judi sukan.

Keputusan ini dibuat berdasarkan pertimbangan agama dan kesan kepada politik. Sehubungan itu pihak GMJ akan mendapatkan penjelasan secepat mungkin daripada pihak Kerajaan Malaysia berkenaan kesahihan maklumat yang diterima memandangkan bahawa keputusan ini hanyalah dibuat oleh mesyuarat UMNO bukannya mesyuarat Kerajaan Persekutuan.

Pihak GMJ akan membuat mesyuarat tergempar pada hari Ahad 27hb Jun 2010 jam 11 tengahari di Kuala Lumpur untuk membincangkan tidakan selanjutnya. Mesyuarat ini akan dihadiri oleh semua NGOs dan pertubuhan politik yang telah bernaung di bawah GMJ.

Suhaizan Bin Kaiat

Setiausaha

Gerakan Rakyat Membantah Judi (GMJ).

Tiada ulasan: