"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes RMC: Polis tahan 5 pelajar senior

Polis menahan lima pelajar tingkatan lima Maktab Tentera Diraja (RMC) berhubung kes kematian seorang pelajar tingkatan empat maktab itu awal pagi semalam, dipercayai akibat dibuli dan didera pelajar senior.

Menurut Timbalan Ketua Polis Daerah Cheras, Supt Abdul Rahim Hamzah Othman, lima pelajar senior itu diserahkan oleh pihak tentera kepada pihak polis jam 6.30 petang semalam.

Pelajar yang meninggal dunia itu dikenali sebagai Mohammad Naim Mustaqim Mohamad Sobri. Dia dilaporkan meninggal dunia antara jam 11.30 malam tadi dan 1.20 pagi semalam.

Laporan mengenai kejadian itu dibuat oleh pihak tentera di Balai Polis Sungai Besi pada jam 2 pagi semalam.

Dalam laporan itu, allahyaham pengsan dan kemudian dibawa ke hospital di dalam kem dan diberi pertolongan cemas CPR.

Kemudian apabila mangsa disahkan meninggal dunia, pihak tentra membuat laporan polis.

Jenazah pelajar malang itu kemudiannya dibawa ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) oleh anggota polis.

Tiada ulasan: