"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Najib gagal melaksanakan misi Obama?

Ustaz Nasrudin Hassan at Tantawi
1.Umum mengetahui tahap dendam kesumat musuh-musuh Islam yang diketuai oleh al Musyrikin al Gharbiyyin [barat] khasnya Yahudi Alaihi Laknatullah terlalu tinggi dan tebal. [realiti ini telah diakui oleh al Quranul Kareem]

2. Kebimbangan mereka [musuh Islam] terhadap kebangkitan Islam di seluruh dunia jelas kelihatan melalui tindak balas mereka yang sungguh luar biasa.

3. Pelbagai tindakan, bermula dengan Ghazwatul Fikri [serangan pemikiran], ancaman dan tekanan ke atas penganut Islam, tangkapan dan seksaan dilakukan kepada pejuang-pejuang Islam, label terrorist dan eksterimis dilemparkan kepada gerakan-gerakan Islam sebagai license to kill, propaganda untuk melemahkan perpaduan ummat Islam dengan kaedah divide and rule, melaga-laga pemimpin-pemimpin Islam dengan fitnah dan tohmahan licik, mencetus pertelingkahan sengit melalui perbezaan mazhab serta menjatuhkan kredebiliti ulama' dan pemimpin gerakan Islam.

4. Ianya adalah tindakan bersepadu antara Yahudi dengan faham zionisme dan Barat dengan gagasan New world Order untuk menundukkan dunia di bawah pengaruh dan penguasaan mereka, lantas Islam dilihat sebagai ancaman terbesar dalam usaha melunaskan hasrat dan cita-cita busuk mereka terutama selepas kejatuhan komunis.

5. Peristiwa 11 september benar-benar dimanafaatkan sebagai turning point untuk mereka menggunakan kekuatan senjata dan tentera ke atas ummat Islam sehinggalah hari ini. Mereka menjajah Afghanistan, Iraq, Palestine dan kini mereka tekun berusaha untuk melumpuhkan Iran dan membelasah mana-mana negara yang cuna melaksanakan Islam.

6. Biarpun bertukar Presiden, sehingga kini dasar dan prinsip Amerika Syarikat tetap memusuhi Islam dan gerakannya. Namun mereka bijak mengatur strategi agar kelihatan di satu sudut, Amerika berbakti dan berlunak dengan ummat Islam sementara dalam masa yang sama merekalah sekutu rapat Israel yang sedang membina penjara manusia terbesar dalam dunia di Ghazzah.

7. Malaysia sebagai sebuah negara yang subur untuk perkembangan Islam tidak terlepas dari kepongan dan pemerhatian musuh-musuh Islam antarabangsa juga rangkaian mereka di dalam negara. Tekad dan hasrat mereka hanya satu iaitu tidak mengizinkan Islam tegak dan berdaulat.

8. Mereka sanggup membunuh wanita, orang tua dan kanak-kanak, menyeksa tahanan, menyerang dan menghancurkan segala struktur pembangunan sesebuah negara tanpa tergambar belas simpati. Menyerang dan membunuh delegasi damai serta misi kemanusiaan yang membawa bekalan makanan, perubatan dan keperluan harian buat ummah yang tertindas. Merekalah terrorist [pengganas] dan merekalah ekstremis yang sebenarnya.

9. Dendam mereka sungguh dahsyat. Mereka turut merencana strategi untuk memburu pejuang-pejuang Islam dan alim ulama' yang berpotensi untuk meninggikan syiar agama. Mereka membina rangkaian yang cukup licik termasuk mewujudkan boneka dari kalangan bangsa yang menjadi sasaran mereka. Lebih ketara, mereka juga berjaya merekrut tokoh-tokoh agama untuk mencetus pertembungan antara alim ulama' dan tokoh pejuang Islam.

10. Perbedaan mazhab dan aliran pemikiran sekali lagi dijadikan turning point untuk mencetus pertelingkahan lalu terhasil label terrorist dan eksterimis, maka akhirnya menjadi asas kukuh kepada mereka [musuh-musuh Islam] untuk menangkap, memenjara dan membunuh para alim ulama' yang berjuang untuk menegakkan Islam.

11. Terbaru, melalui satu majlis taklimat khusus dan tertutup oleh pihak tertentu menghasilkan satu lagi kesimpulan dimana Dato' Seri Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang Presiden PAS buat kesekian kalinya disenaraikan sebagai tokoh wahabi dan pengganas. [Antara yang turut tersenarai ialah Dr Mohd Asri Zainal Abidin Mantan Mufti Perlis dan Dr Juanda Mufti Perlis sekarang].

12. Anehnya, bagaimana majlis taklimat yang disifatkan khusus dan tertutup pula melibatkan pihak keselamatan negara boleh terdedah kepada umum dan menjadi santapan media? Kini perancangan mereka untuk mensabitkan tokoh-tokoh tertentu sebagai pengganas telah terdedah kepada umum sebelum mereka berjaya membuat tangkapan.

13, Tentunya pendedahan yang dibuat oleh pihak media menyukarkan mereka bertindak justeru mereka terpaksa berdepan dengan persepsi rakyat dan sebagai sebuah kerajaan yang sedang membuat persiapan untuk menghadapi pilihanraya umum, pasti sahaja mereka terpaksa mengambil kira soal persepsi rakyat tersebut. Saya rasa, Barrack Obama sangat tidak senang hati atas kepincangan dan kegagalan anak buahnya di Malaysia menjalankan tugas untuk mensabit dan menangkap pengganas yang sangat dikehendaki oleh mereka.

14. Sebelum ini Menteri Pertahanan Israel sejurus bertemu dengan Dato' Zahid Hamidi sebagai Menteri Pertahanan Malaysia telah mengeluarkan kenyataan rasminya bahawa Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang adalah pengganas yang sangat dikehendaki oleh mereka. Sebuah media di Britain sebelum ini juga telah menggambarkan Tuan Guru Presiden sebagai pengganas namun akhirnya mereka terpaksa akur dan meminta maaf kepada Tuan Guru apabila mereka tewas dalam satu perbicaraan mahkamah di London.

15. Kini lagu lama kembali kedengaran. Tuan Guru Hj Abdul Hadi disenaraikan antara pengganas bersama beberapa tokoh agama yang lain oleh pihak tertentu dalam satu taklimat tertutup yang melibatkan pihak keselamatan negara dan JAKIM .

16. Dewan Pemuda PAS Pusat semalam telah membuat keputusan sebulat suara, setelah menyedari perancangan jahat pihak tertentu untuk menjatuhkan reputasi cemerlang seorang pejuang Islam yang hebat di peringkat nasional dan international sekaligus menyedari cita-cita mereka untuk melumpuhkan gerakan Islam di negara ini, maka Dewan Pemuda PAS Pusat bukan sahaja menafikan Tuan Guru Presiden PAS sebagai pengganas tetapi juga menentang keras niat dan tindakan jahat mereka yang menyenaraikan Tuan guru Hj Abdul Hadi sebagai pengganas.

17. Dewan Pemuda PAS Pusat mencabar supaya pihak-pihak tertentu yang telah melemparkan tuduhan atau tohmahan tersebut supaya bertanggungjawab dan tampil mengemukakan bukti kukuh kepada rakyat secara terbuka atas dakwaan yang telah mereka lemparkan.

18. Jika gagal berbuat demikian, mereka mestilah segera menarik balik segala tohmahan mereka dan memohon maaf secara terbuka kepada Tuan Guru Hj Abdul Hadi khasnya dan kepada PAS amnya sebagai sebuah gerakan Islam yang dipimpin oleh beliau, atau mereka terpaksa berdepan pula dengan tuduhan dari rakyat bahawa merekalah pengganas sebenar yang suka mencetus pertelingkahan dan melemparkan fitnah tanpa asas.


Ustaz Nasrudin Hassan at Tantawi
,
Ketua Pemuda PAS Pusat.

Tiada ulasan: