"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Serangan pengganas talian hayat akhir untuk Umno

Datuk Mahfuz Omar

Kenyataan ketua Polis negara kononnya akan ada serangan kumpulan pengganas ke atas rumah kuil Batu Caves dan kuil Kuan Yin Air Itam adalah sangat dikesali.

Kenyataan tersebut menunjukkan satu pakatan politik jahat antara Umno/BN dan Polis untuk menimbulkan ketakutan dan kemarahan masyarakat bukan Islam terhadap Islam dan kumpulan-kumpulan Islam sekaligus secara halus untuk menjauhkan masyarakat bukan Islam dari PAS yang merupa Parti Politik Islam yang mendapat tempat di kalangan masyarakat bukan Islam.

Inilah kebimbangan yang menghantui Umno bila PAS secara terbuka menyatakan pada rakyat tentang gerakan persediaan PAS bersama PR mengambil alih Putrajaya.

Umno mengharap bantuan Musa Hassan serta PDRM bagi melindungi kepentingan kuasa politik mereka daripada gerakan PAS untuk ke Putrajaya bersama PR bagi membawa perubahan ke arah Malaysia baru yang lebih maju.Bagi Umno isu serangan pengganas adalah antara talian hayat terakhir Umno.

Kenyataan Musa juga sudah pasti akan disusuli dengan penahanan di bawah ISA ke atas individu yang takkan dapat dibukti sebarang bentuk pengakuan yang bakal diskripdramakan untuk tujuan politik murahan Umno.

Tindakkan ini sama seperti isu provokasi kalimah Allah bila mana Umno cuba menampil diri sebagai juara mempertahan Islam dalam usaha terdesak untuk mendapatkan kembali sokongan orang melayu Islam pada Umno.

Isu tersebut berakhir dengan pembakaran gereja dan surau untuk menimbulkan ketegangan dan menakutkan rakyat.semua itu berlaku hasil dari provokasi jahat Umno,tetapi ternyata rakyat mengambil tindakkan bijaksana dalam isu kalimah Allah dengan menolak provokasi jahat umno.

Kini sekali lagi Umno/BN cuba membawa pendekatan lapuk yang dirangka olih majlis keselamatan negara puluhan tahun lalu untuk menakutkan rakyat dengan isu isu keselamatan dan pembanggunan(KESBAN).

Ternyata Umno masih tidak berubah dalam usaha mempertahankan kuasa sedangkan pemikiran rakyat sudah beganjak jauh meninggalkan umno.Rakyat meminta integriti,demokrasi dan reformasi dalam urus tadbir negara.Tetapi Umno/BN membawa pendakata autokerasi dan kuku besi.

Rakyat perlu menghentikan perbuatan Umno mengadu dombakan rakyat pelbagai kaum dan agama.

Sebaliknya rakyat mesti menunjuk jalan keluar pada umno untuk meninggalkan politik negara untuk diurus tadbir olih PR bagi membawa pembaharuan untuk negara dan rakyat yang lebih sejahtera.

Datuk Mahfuz Omar,
Naib Presiden PAS,

Ahli Parlimen Pokok Sena.

http://gemasuara.blogspot.com/

Tiada ulasan: