"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rahsia bunuh suami terbongkar selepas lebih 2 bulan

Agensi
GAIL ditahan selepas disyaki membunuh suaminya. FOTO Agensi
GAIL ditahan selepas disyaki membunuh suaminya. FOTO Agensi
Washington: Wanita berusia 76 tahun dari Westminster, Maryland, Amerika Syarikat ditahan selepas disyaki membunuh suami dengan memukul mangsa hingga mati.

Mirror UK melaporkan, pada 1 Mac lalu, polis Westminster dan Perkhidmatan Kecemasan menerima panggilan daripada Gail D'Anthony, seorang wanita tua bertubuh kecil yang membuat aduan suaminya mengalami serangan jantung.

Pasukan kecemasan tiba di tempat kejadian dan cuba memberi bantuan kepada lelaki itu tetapi tidak berjaya.

Selepas lebih dua bulan, hasil bedah siasat mendapati mangsa, John D'Anthony III, 72, mengalami banyak kecederaan yang tidak konsisten dengan punca kematian yang diduga.

Penemuan kesan kecederaan itu menyebabkan penyiasat membuka semula siasatan.

"Hasil bedah siasat mengesahkan bahawa (John) D'Anthony mengalami kecederaan parah di seluruh badannya tetapi tidak terhad kepada luka di mulutnya, patah leher, patah tulang rusuk kanan, dua mata hitam, lebam besar di tangan dan lengannya.

"Akhirnya, siasatan mendapati kecederaan yang ada tidak konsisten dengan satu kejatuhan atau kematian semula jadi dan menganggapnya sebagai pembunuhan," kata penyiasat.

Penyiasat kemudian mendapatkan bukti di rumah pasangan itu termasuk seluar dan but yang dipakai Gail ketika suaminya meninggal dunia, kata dokumen itu.

Percikan darah ditemui pada but selari dengan kecederaan yang ditemui semasa bedah siasat.

Akhirnya, seorang saksi dalam kes itu tampil dan mendakwa Gail membunuh suaminya John.

Gail didakwa menolaknya sebelum memukul kepalanya di atas lantai.

"Dia kemudian keluar dari bilik dan kembali dengan rotan, yang digunakannya untuk memukul kepala John, dan kemudian menggunakan rotan untuk menghalangnya daripada bangun.

"(Gail) D'Anthony masuk dan keluar bilik beberapa kali, akhirnya mendapati suaminya tidak bertindak balas. Dia kemudian menghubungi 911 untuk mendapatkan bantuan," kata jurucakap polis.

Gail ditangkap dan didakwa setiap satu pertuduhan atas pembunuhan tahap pertama dan kedua berkaitan dengan kematian suaminya.

"Penangkapan dan pendakwaan adalah hasil usaha Pejabat Sheriff dan Pejabat Peguam Negeri, terutamanya Detektif Ashley Owens dan Penolong Peguam Negara Amy Ocampo dan Connie Yarborough.

"Kami semua dalam penguatkuasaan undang-undang di Carroll komited untuk melindungi mangsa keganasan rumah tangga tidak kira muda atau tua" kata peguam daerah Carroll, Haven Shoemaker.

Tiada ulasan: