"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kecoh penyokong tegar Pas ugut nak sihir walau mengaku pejuang Islam

HARAPAN DAILY 
Kecoh penyokong tegar Pas ugut nak sihir walau mengaku pejuang Islam
Kecoh di media sosial seorang individu yang sahih merupakan penyokong Pas melakukan ancaman dan ugutan dipercayai secara sihir terhadap orang lain.

Tangkap layar perbualan pemilik akaun Facebook atas nama John Jonny Jane itu antara lain ‘menasihatkan’ mangsa ugutan terbabit supaya menjaga baik-baik anak dan isteri.

John juga memberi amaran agar mangsa jangan terlalu berani kerana “tak pasal jenuh berubat” dan berkata, jangan hanya disebabkan lelaki berkenaan, anak dan isteri mangsa yang mendapat masalah.

Lebih mengejutkan sekaligus menguatkan ugutannya apabila John melampirkan gambar keluarga mangsa dengan komentar “lawa gambar bro” dan “comel tu semua”.

“Nanti kalau demam ke apa jangan (pergi) klinik ye bro,” tulisnya dengan meninggalkan emoji ketawa.

Walaupun begitu, ‘mamat sihir’ itu dilihat memilih pula bulan mengikut takwim Islam untuk tujuan sihir yang dirancangnya.

Dakwanya, bulan Rabiulawal yang juga bulan keputeraan Nabi Muhammad SAW ‘haram’ untuk tujuan jahat itu sebaliknya perlu ‘tunggu masa dia’.

“Ada masa-masa dia boleh buat… hahaha,” tulisnya.

Dia juga mengulangi ugutannya dengan mengaitkan gambar keluarga mangsa yang dimuat turun dari media sosial itu.

“Ok la bro. Nak print gambar dulu. Simpan siap-siap. Bye, bye hahaha. Pagar siap-siap bro,” kata John lagi.

Susulan itu, orang ramai menasihati individu yang diugut tersebut supaya membuat laporan polis dengan menyertakan tangkap layar perbualan mereka.

Ada juga yang meninggalkan meme berupa tangkap layar kecaman Ahli Parlimen Machang, Wan Ahmad Fayhsal Wan Kamal pada tahun 2019 yang berkata, “bodoh penyokong Pas”.

Sementara itu, semakan Harapan Daily di akaun Facebook John Jonny Jane juga mendapati lelaki itu dilihat begitu obses menyerang dan memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tiada ulasan: