"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selera kayangan, nak bayar harga marhaen?

HarapanDaily.com
Seorang pemimpin Pas dilihat hanya mengundang kecaman orang ramai apabila berkongsikan bil bayaran juadah makanannya.

Bekas Ahli Majlis Syura Ulama Pas, Zaharudin Muhammad berkenaan dianggap berselera kayangan tetapi mahu membayar dengan harga marhaen.

“Boleh tahan harga makanan…,” ringkas katanya yang juga menantu Presiden Pas, Tan Sri Abdul Hadi Awang.

Menerusi butiran bil bertarikh 17 Ogos lalu yang dikongsikannya, terdapat tiga jenis lauk yang umum maklum sejak dulu memang sudah sedia mahal.

Di premis kawasan rehat dan rawat (R&R) PLUS Tapah itu, seekor sotong masala berharga RM20 manakala telur sotong dan telur ikan masing-masing RM20 sesenduk.

Susulan itu, rata-rata menyelar sikap Pas sama ada pemimpin apa lagi pentaasub parti yang ibarat memalukan diri sendiri dengan melakukan perbandingan tidak benar.

Malah, makan pun di R&R memang harga makanannya lebih tinggi berbanding premis biasa.

“Melantak kemudian berkira. Jual motor Mercedes ustaz.

“Saing-saing selera ikan kelah mereka ni.

“Ada orang bahagia kait semua benda untuk kecam kerajaan,” demikian antara komentar warganet.

Tiada ulasan: