"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

13 warga asing ditahan terlibat kes bunuh penjual buah

Mohd Haris Fadli Mohd Fadzil
harisfadli@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: 13 warga asing ditahan termasuk suspek utama berhubung kejadian penjual buah warga tempatan yang mati ditikam di hadapan sebuah rumah di Taman OUG di sini, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Brickfields Asisten Komisioner Amihizam Abdul Shukor berkata, kesemua lelaki berusia lingkungan 22 hingga 52 tahun itu ditahan dalam serbuan 11 pagi, hari ini.

"Bertindak atas maklumat tangkapan awal, polis berjaya menangkap suspek utama dan membuat rampasan beberapa barang kes.

"Polis berjaya menahan semua suspek dalam kes ini dalam tempoh 48 jam," katanya dalam kenyataan hari ini.

Terdahulu Harian Metro melaporkan, penjual buah berusia 80 tahun maut akibat ditikam di beberapa bahagian badan dan muka dalam kejadian di hadapan rumah dua tingkat sekitar Taman OUG, di sini, Selasa lalu.

Sepasukan polis bergegas ke lokasi kejadian sejurus menerima panggilan kecemasan jam 7.40 petang dan menahan empat suspek lelaki warga asing berusia lingkungan 29 hingga 52 tahun.

Mengulas lanjut beliau berkata, kesemua suspek direman sehingga 4 Oktober bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan (bunuh).

"Sebarang spekulasi berkaitan kes ini hendaklah dihentikan.

"Maklumat berkaitan jenayah boleh disalurkan kepada Hotline Polis Brickfields di talian 03-22979222, Hotline Polis Kuala Lumpur 03-2115 9999 atau mana-mana balai polis," katanya.

Tiada ulasan: