"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

33 Pati 'nak pulang' ditahan

Norzamira Che Noh
am@hmetro.com.my
ANTARA Pati warga Indonesia yang ditahan.  FOTO Ihsan IPD Kuala Langat
Kuala Langat: Seramai 33 pendatang asing tanpa izin (Pati) warga Indonesia termasuk 11 wanita ditahan di kawasan Pantai Kelanang, Banting dekat sini, semalam dipercayai cuba menyusup keluar dari negara ini.

Difahamkan, sudah semalaman kumpulan Pati berkenaan berada di kawasan itu sebelum ditangkap.

Ketua Polis Daerah Kuala Langat Superintendan Ahmad Ridhwan Mohd Nor @ Saleh berkata, kesemua Pati berusia dalam lingkungan 17 hingga 50 tahun itu ditahan anggota Batalion 4 PGA Semenyih dengan bantuan Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) menerusi rondaan yang dilakukan sekitar 1.30 tengah hari.

"Kumpulan berkenaan ditahan selepas dilihat dalam keadaan mencurigakan di kawasan terbabit. Hasil pemeriksaan mendapati kesemua individu iaitu 22 lelaki dan 11 wanita gagal mengemukakan sebarang dokumen pengenalan diri.

"Soal siasat yang dilakukan, kesemua suspek mengaku ingin keluar dari negara ini melalui jalan laut yang tidak diwartakan," katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata, kesemua suspek kini direman selama 14 hari dan kes disiasat mengikut Seksyen 6 (1) (c) Akta Imigresen 1959/1963.

Tiada ulasan: