"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mungkin bosan rasa nak masuk lokap,

HarapanDaily.com
Mungkin bosan rasa nak masuk lokap, warga emas ini selamba main isu 3R
Seorang warga emas menarik perhatian warganet kerana dilihat selamba ‘bermain’ isu 3R (agama, kaum, diraja) dan meninggalkan komen mengaibkan Perdana Menteri di media sosial.

Walaupun Polis Diraja Malaysia (PDRM) sebelum ini telah berulang kali memberi amaran agar tidak menyentuh isu 3R tetapi lelaki tua berkenaan nampaknya berdegil lantaran taasub menyokong pembangkang.

Tangkap layar memuatkan kenyataan pengguna Facebook yang menggunakan nama Udin Ujang itu tular apabila menyebut tentang Yang di-Pertuan Agong dan Perdana Menteri.

Rata-rata menyifatkan walaun berusia lanjut itu mungkin sudah bosan hidup bebas lalu berhasrat ingin masuk lokap dan hanya menanti masa untuk ‘dikutip’ Bukit Aman.

Ramai juga berharap pihak PDRM mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana individu yang menyebarkan sentimen kebencian tanpa mengira usia.

Dalam masa sama, warganet kecewa kerana golongan lebih berumur sepatutnya lebih matang dalam berpolitik dan menjadi contoh yang baik kepada anak muda.

Pada 9 September lalu, Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, PDRM akan terus memantau kenyataan kandungan dan kenyataan dibuat mana-mana individu berhubung isu 3R dalam pelbagai media sosial.

Beliau mengakui komen-komen berkaitan 3R akan berlanjutan bukan sahaja ketika musim pilihan raya memandangkan akan ada individu yang tidak bertanggungjawab mengeluarkan kenyataan berhubung dengan isu 3R walaupun banyak kali nasihat serta amaran sudah diberikan.

Tiada ulasan: