"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warga emas maut, 9 cedera nahas di Taiping

FMT Reporters
Keadaan di lokasi kemalangan di Jalan Bukit Gantang dekat Kampung Sungai Jerai, Taiping hari ini. (Gambar JBPM Perak)
PETALING JAYA: Seorang warga emas maut, manakala sembilan lagi cedera dalam kemalangan di Jalan Bukit Gantang dekat Kampung Sungai Jerai di Taiping.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Perak, Sabarodzi Nor Ahmad, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 3.37 petang tadi.

Selain wanita berusia 60 tahun yang meninggal dunia di lokasi kejadian, katanya, nahas membabitkan Honda City dan Perodua Myvi itu turut menyebabkan sembilan mangsa berusia tiga hingga 32 tahun cedera.

Beliau berkata, Honda City itu dinaiki enam individu, manakala Perodua Myvi dinaiki empat orang.

“Anggota bomba mengeluarkan mangsa tersepit menggunakan peralatan khas dan mangsa meninggal dunia diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya menurut Bernama.

Dalam perkembangan lain, Sabarodzi berkata, seorang wanita belum dikenal pasti identitinya maut dalam nahas di Jalan Parit 7 Sungai Manik, Teluk Intan pada 5.13 petang tadi.

Katanya, kemalangan itu membabitkan Toyota Avanza dan Perodua Myvi yang turut mencederakan dua lelaki, termasuk seorang daripadanya berusia 60 tahun.

“Wanita itu yang menaiki Perodua Myvi disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh Kementerian Kesihatan dan mayatnya diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

“Anggota bomba mengeluarkan mangsa tersepit menggunakan peralatan khas, manakala seorang mangsa cedera dibawa ke hospital oleh Pasukan Perkhidmatan Penyelamatan Rawatan Kecemasan.”

Tiada ulasan: