"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pendirian Pas yang berubah berkenaan qazaf

HarapanDaily.com

Ahmad Mursi

Pada tahun 2017 PAS konsisten kata tuduhan kepada Anwar itu konspirasi, kini walaun berlumba-lumba lakukan qazaf.

Pimpinan Pas yang panggil diri mereka ulamak, bisu seribu bahasa bila Ahli Parlimen Putrajaya Datuk Radzi Jidin buat qazaf.

Kemudian walaun2 sambung Qazaf di FB dan WhatsApp pula.

Mungkin dengan cara tu walaun ingat akan sakitkan hati lawannya, tapi sebenarnya kita kasihan betapa mudahnya menjadi fasiq dengan hanya guraun qazaf.

Pimpinan Pas mungkin anggap, bukan aku yang qazaf tapi pengikutnya. Lalu dibiar.

Mungkin mereka lupa dengan sabda Nabi Muhammad s.a.w: “Setiap kamu adalah pemimpin, dan kamu akan dipertanggungjawabkan terhadap apa yang dipimpin”.

Perkara yang samar-samar, banyak keraguan, banyak pengakuan konspirasi. Eloklah ditinggalkan.

Tak berbaloi untuk jadi Fasiq kerana disisi Allah pelaku qazaf adalah KAZZAB. Pembohong Besar.

Takkan semata-mata nak mengata PM, kita risikokan iman kita.

Jangan kata abam tak ingatkan. Abam telah jalankan tugas abam.

Tiada ulasan: