"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Altantuya Bersetuju Dengan "Kerajaan Campuran", Tapi Najib Tidak!

UMNO terkedu dengan cadangan Tuan Guru Haji Hadi, berhubung dengan pembentukan kerajaan campuran di negara ini.


Pada asasnya pembentukan "Kerajaan Campuran" ini adalah,

"Kerajaan campuran ini bukan bermaksud PAS atau pembangkang masuk BN, atau sebaliknya, tetapi pembangkang turut diberi ruang dalam pentadbiran bersama-sama menyelesaikan isu ekonomi dan konflik politik dalam negara".

Perkara ini telah lama dibangkitkan oleh pimpinan PAS terdahulu, bukan benda baru lagi di dalam PAS ini.

Bagi saya cadangan ini amat-amat bijak sekali, dikala Malaysia dirundum kejatuhan ekonomi terutamanya dan keadaan politik yang cukup kacau bilau khususnya apa yang telah terjadi di Perak.

PAS sudah biasa dengan 'tahaluf Siasi' iaitu bekerjasama dengan mana-mana kumpulan di atas satu-satu tujuan. PAS walaupun berseorangan tetapi akan meneruskan agenda parti tanpa campur tangan mana-mana parti lain.

Dan di ingatkan 'tahaluf siasi' yang diamalkan oleh PAS ialah 'tahaluf siasi' yang longgar. Ia tidak terikat dengan mana-mana parti sekalipun mahupun Pakatan Rakyat.

Ahli PAS sudah imun dengan 'tahaluf siasi', cuma, 'orang' yang baru berjinak-jinak mengenali PAS sahaja akan melenting apabila terdengar perkataan "kerjasama dengan Barisan Nasional".

Maksud ayat ini,

"Kerajaan campuran ini bukan bermaksud PAS atau pembangkang masuk BN, atau sebaliknya, tetapi pembangkang turut diberi ruang dalam pentadbiran bersama-sama menyelesaikan isu ekonomi dan konflik politik dalam negara"

Tidak menandakan akan terhentinya kerja-kerja kita dalam memastikan BN terkubur! Kita akan terus menentang BN sekiranya BN terus menzalimi.

Jika anda mempersoal dan menentang hal ini. Sila belajar dahulu, apa itu "Kerajaan Campuran" dan belajar juga, bagaimana ia beroperasi.

Apakah ia salah, jika itu jalan terbaik untuk menyelesaikan isu ekonomi dan konflik politik dalam negara?

Duduk semeja, tiada lagi pembangkang di dalam Malaysia. Semua parti mempunyai hak untuk bersuara. Saya yakin, ia mampu membentuk satu Kerajaan Malaysia yang seimbang. Dan, nasib rakyat semakin terbela. Dan, kegiatan jahat Barisan Nasional dapat dibendung.

Tak mahukah?

Barisan Nasional tidak mungkin akan menyokong "Kerajaan Campuran" ini.

Tak begitu UMNO?

Terbentuk Kerajaan Campuran maka tersingkaplah hijab penjenayah-penjenayah peringkat atasan, sama ada pegawai tinggi mahupun menteri dapat didedahkan. Ia tidak akan jadi sebagaimana dengan sekarang. Hanya anjing hitam sahaja ke mahkamah, penjenayah sebenar akan terselamat.

Hal Altantuya? Saya jamin ia akan berlaku adil.

Ahhh! Barisan Nasional pasti tidak akan bersetuju pembentukan "Kerajaan Campuran" ini!

Ada komentar yang berkaitan dengan tajuk yang dibincangkan sekarang,

Quote;
Ummidinni said...

Abih tu? Apasal ada pemimpin PAS yang asyik cakap nak bentuk kerajaan perpaduan dengan UMNO kalau dah tahu deme musuh? Ngapa begitu naif?

Perjuangan Islam PAS akan jadi retorik je jika bersekongkol dengan UMNO yang terang2 menolak hukum hudud. Teman sokong Tuan Guru Nik Aziz 1001%

End Quote.

Itu Kerajaan Perpaduan, ini "Kerajaan Campuran" ia berbeza dari segi makna, serta tafsirannya.

Apabila semua bersuara dalam "Kerajaan Campuran" masing-masing ada hak untuk mengutarakan pandangan, saya yakin, hukum hudud akan dapat dijalankan. Sekarang ini, PAS belum diberi peluang untuk memberi keterangan akan hal hudud yang ingin dijalankan. Dengan adanya peluang ini, saya pasti rakyat akan bersetuju dengan hukuman hudud tersebut.

Hal Tuan Guru Nik Aziz tidak bersetuju? Itu hal peribadinya.

Begitu juga dengan Tuan Guru Haji Hadi, itu cadangan peribadinya. PKR dan DAP,masing-masing boleh menilainya sama ada suka atau tidak.

Anda tentu bukan ahli PAS, jika ahli PAS, tentu anda tahu bahawa muktamar PAS semakin hampir. Inilah tajuk yang bakal panaskan muktamar tersebut.

Anda tahu?

Kami orang PAS tidak pernah memuja pemimpin sebagaimana Barisan Nasional memuja pemimpin mereka. Taat pemimpin mereka seperti anjing yang menjilat-jilat.

Kami hanya taat akan keputusan parti. Bila keputusan parti itu akan keluar? Muktamar nanti akan ada jawapannya.

Pemimpin kami tidak akan menjalankan sebarang perubahan dasar selagi mana ia tidak dibincangkan secara tuntas di dalam muktamar.

Betul tak?

Apa yang pasti, UMNO tidak sesekali akan bersetuju mengenai "Kerajaan Campuran" ini. Kerana ia seperti masuk ke dalam mesin basuh, yang di dalamnya penuh sabun. Dan, akan membersihkan segala kekotoran.

Jika membuat pembersihan pada UMNO, hanya sedikit sahaja tinggal kesucian, yang lainnya adalah kekotoran. Maka, tidak akan ada ramai ahli UMNO yang terselamat dalam pembersihan tersebut.

Betul tak UMNO CELAKA? Berani ke nak sertai "Kerajaan Campuran"?  
http://peraknews.blogspot.com/ 

Tiada ulasan: