"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Husam sedia tawar diri tanding jawatan Timbalan Presiden PAS

KOTA BAHARU: Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa tidak menolak kemungkinan menawarkan diri bertanding jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan pada muktamar agung parti Jun ini.

Katanya, beliau akan membuat kajian dan pertimbangan daripada pelbagai sudut sebelum membuat keputusan muktamad berhubung kemungkinan itu.

Antara faktor yang akan diambil kira dalam pertimbangan itu ialah harapan ahli yang memerlukan beliau berbuat demikian, sebab-sebab kewajaran beliau perlu bertanding jawatan itu dan arah tuju masa depan PAS terutama dalam menghadapi pilihan raya umum ke-13 nanti.

"Faktor-faktor ini perlu saya diambil kira sebelum saya buat keputusan muktamad berhubung pertandingan merebut jawatan nombor dua dalam parti," katanya kepada pemberita selepas melawat kilang membuat pakaian Nur Abadi Garments Sdn Bhd, di sini, hari ini.

Ditanya mengenai pencalonan yang diterimanya bagi bertanding, Husam berkata, beliau belum menerima maklumat mengenai pencalonan itu.

"Sebagaimana lazimnya, saya tidak suka menonjolkan diri untuk bertanding mana-mana jawatan dalam parti kecuali parti yang memerlukan saya berbuat demikian," katanya.

Oleh itu, beliau menegaskan, segala tindakannya bergantung kepada kepentingan parti yang mengatasi kepentingan diri sendiri.

"Saya percaya kualiti mulia yang diamalkan ahli PAS masih kekal dalam isu pemilihan pucuk pimpinan parti," katanya.

-BERNAMA-

Tiada ulasan: