"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hilmi, Kekasih Elizabeth Wong Anak Datok Malik?

Beliau kini amat dikehendaki oleh pihak polis bagi membantu siasatan kes Elizabeth Wong itu. Menurut polis beliau dipercayai berada di luar negara dan kemungkinan besar di Batam Indonesia, berdasarkan kepada maklumat awal yang diterima setakat ini. Kami cuba untuk menyiasat dan membongkarkan perkara sebenarnya yang berlaku dan siapakah Hilmi Malek (foto) ini.

Namanya tiba-tiba popular, malah wajahnya yang tampan itu memang dapat menyaingi kehebatan Saiful Bukhari. Persoalannya, kenapakah hingga ke hari ini pihak polis masih belum berjaya mengesan Hilmi Malek, walhal mereka tahu beliau berada di Indonesia?. Bukankah polis kita cekap dan profesional menjalankan tugas mereka. Kenapakah tidak digunakan khidmat Interpol untuk menangkap anak muda terbabit dan dibawa balik ke Malaysia. Malah, sewajarnya pihak polis tutur mendapatkan kerjasama polis Indonesia bagi menangkap Hilmi Malek.

Beliau kini seolah-olah tidak diapa-apakan oleh pihak berkuasa. Inilah yang amat memusykilkan kita. Maka itu kami cuba mendapatkan gambaran sebenar siapakah Hilmi Malik, anak muda yang pernah bekerja di Pejabat Khidmat Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan, Hee Loy Sian. Namun dikatakan sudah berhenti mulai bulan Januari 2009 yang lalu.. Bak kata pepatah Melayu "Nak Seribu Daya, Tak Nak Seribu Dalih", maka itu kami hairan kenapakah polis kita begitu sukar untuk menjejaki Hilmi yang sudah diketahui lari ke Indonesia itu. Apakah polis Malaysia langsung tidak mempunyai jaringan hubungan kerjasama antara kedua-dua pihak?

Maka, kami cuba menyelongkar siapakah dia sebenarnya Hilmi Malek ini. Siasatan sulit kami mendapati rupa-rupanya beliau adalah merupakan anak kepada bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Pelangai, Bentong Pahang sebelum Dato' Seri Adnan Yaakob Menteri Besar sekarang ini. Bapanya dikenali dengan nama Dato' Malek mewakili UMNO dan BN bagi kerusi itu sebelum diambilalih oleh Adnan.

Namun, berita terkini beliau dikatakan telah kecewa dengan UMNO dan BN dan kini bersama dengan Parti Islam SeMalaysia (PAS) dalam Pakatan Rakyat. Patutlah mereka tidak berani mendedahkan identitinya Hilmi Dato' Malek yang sebenarnya, kerana mereka malu dengan senario ini. - Pahangdaily/GB


Di Manakah Hilmi Malek Berada Sekarang

Ramai yang tertanya-tanya, di mana sebenarnya Hilmi berada sekarang. Apakah benar beliau masih melarikan diri ke Indonesia. Maka kami cuba membuat risikan perkara ini. Rupa-rupanya kini Hilmi sebenarnya tidak lagi berada di Malaysia, tetapi telah berada di rumahnya di Ampang Selangor. Memang benar beliau telah lari ke Batam Indonesia buat seketika selepas insiden ini dihebohkan. Menurut sumber, beliau lari bukan kerana takut atau sebagainya. Sebaliknya beliau berbuat demikian kerana tidak tahan dengan perangai puak-puak UMNO yang terus datang ke rumahnya dengan membawa "habuan wang" supaya beliau meneruskan pendedahan gambar bogel Elizabeth Wong. Gambar yang disiarkan dilaman-laman internet itu sebenarnya bukanlah dilakukan oleh Hilmi. Mana mungkin beliau tergamak melakukan demikian, sedangkan beliau masih bersama Pakatan Rakyat. Maka itu bagaimana ia boleh berlaku. Kemungkinan besar pihak polis telah menggeladah rumanya untuk mendapatkan bukti-bukti hubungan beliau dengan Elizabeth. Maka akhirnya mereka berjaya mendapatkan gambar dari telefon bimbit Hilmi, yang pernah dirakamkan ketika Elizabeth sedang tidur di rumahnya. Maka dengan gambar-gambar itulah, menyebabkan Elizabeth tertekan bahkan kecewa dengan tindakan Hilmi yang merupakan bekas teman lelakinya itu. Hilmi tertekan dan tidak sanggup melakukan lebih dari itu, lantaran mahu menjauhkan diri daripada puak-puak UMNO inilah menyebabkan beliau terpaksa lari ke Indonesia. Anehnya, ketika di Indonesia tidak ada langsung pihak polis yang menjejaki beliau. Malah ketika beliau masuk semula ke Malaysia baru-baru ini, pihak Imigresen Malaysia juga tidak menahan beliau. Begitu juga ketika beliau berada di rumahnya sekarang.Tidak ada langsung kelibat anggota polis yang cuba menangkap beliau untuk didakwa dalam kes ini. Kenapa ia berlaku? Sebabnya ialah Hilmi tidak mahu bersubahat dengan mereka. Jika beliau mahu bersubahat, sudah pastilah beliau akan mendapat untung dan ganjaran besar yang sungguh lumayan sebenarnya.

Siapakah Dalang Dan Perancang Kes Elizabeth

Soalnya sekarang, kenapa pihak polis tidak menangkap Hilmi dan masih mengatakan beliau berada di Indonesia?. Mungkini juga jika beliau ditangkap sudah pasti Hilmi akan menceritakan siapakah dalang disebalik insiden ini. Lantaran itulah pihak polis mendapat arahan agar kes ini diredakan dahulu. Mereka takut Hilmi akan mendedahkan tentang penglibatan pemimpin UMNO negeri dalam usaha menjatuhkan serta memalukan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor ini. Mujurlah, teman lelaki Elizabeth yang pernah berkhidmat dengan parti itu masih konsisten dalam tugasannya. Jika beliau boleh dijual beli, sudah pasti Elizabeth akan menerima padah yang lebih besar jika banyak lagi perkara dibongkarkan selepas ini. Kami amatlah pasti bahawa dalang sebenar di sebalik insiden ini ialah pihak-pihak yang kalah dalam pilihanraya umum ke-12 lalu. Mereka kini mencari berbagai jalan untuk mengambil alih kuasa Kerajaan Negeri Selangor, sama seperti apa yang berlaku di Perak dulu. Inilah yang amat diharapkan. Namun bila Elizabeth Wong kembali menjalankan tugasnya, begitu kecewalah puak-puak berkenaan melihat segala apa yang berlaku dihadapan mata mereka ini sebenarnya. Musnahlah segala harapan untuk mendapatkan projek-projek pilihanraya. Mahu ditangkap Hilmi, takut rahsia terdedah. Akhirnya dibiarkan anak muda itu tanpa sebarang tindakan, atas alasan beliau kini melarikan diri ke Indonesia.


Tiada ulasan: