"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zaid: Saya tiada hasrat nak jatuhkan sesiapa termasuk Najib

Zaid menjelaskan pendiriannya itu dalam kenyataan akhbar yang difaks kepada Bernama dengan menyatakan, "saya tidak berbuat begitu (respons kepada interbiu akhbar asing) untuk menghina atau memburukkan Datuk Seri Najib secara peribadi... setakat menyatakan pandangan saya yang begitu diketahui umum untuk pemulihan kebebasan akhbar, kewibawaan kerajaan dan pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang begitu digeruni."

"Datuk Seri Najib sendiri mahukan pemulihan ini dan saya mahu beliau berjaya dalam usaha itu", katanya.

Beliau juga mengulas sebagai "jahat dan satu pembohongan" anggapan bahawa beliau terlibat dengan media asing untuk menghina dan menjatuhkan Najib.

Dua hari lepas di Melaka, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim mencabar Zaid ke debat umum kerana menganggap Zaid, yang sering disebut oleh media asing, adalah di belakang pandangan mereka.

"Jika beliau (Rais) ingin berdebat secara umum dengan saya mengenai tajuk yang sesuai mengenai pemulihan saya sedia memenuhi kehendaknya. Di mana saja, bila-bila masa saja," kata Zaid.

BERNAMA-

Tiada ulasan: