"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Awat ramai sangat Warga Asing mai dok kat Malaysia tak tau..???

 Rebut TV: Warga Afrika, penduduk merusuh


PERGADUHAN yang berlarutan ke tempat letak kereta (dalam bulatan) di Flat Desa Aman Puri 1 di Kepong malam kelmarin.


KERATAN Kosmo! 30 Mei 2008.

GOMBAK - Perasaan meluat terhadap warga Afrika yang mula membanjiri lima blok Flat Desa Aman Puri 1, Kepong dekat sini, sampai kemuncaknya malam kelmarin apabila sekumpulan 30 rakyat asing itu diserang kira-kira 300 penduduk di situ.

Kejadian ala rusuhan tercetus hanya disebabkan merebut saluran televisyen (TV) antara warga Afrika yang berada di sebuah kedai makan di bawah flat tersebut dengan sekumpulan penduduk tempatan.

Pergaduhan itu berlarutan ke kawasan letak kereta yang terletak kira-kira 50 meter dari kedai makan.


TV di kedai makan yang menjadi punca warga Afrika dan sekumpulan penduduk bergaduh.

Jurucakap polis berkata, insiden itu bermula pada pukul 9.30 malam dan TV di kedai itu pada mulanya menyiarkan siaran langsung perlawanan Liga Inggeris antara Chelsea dan West Ham yang disaksikan oleh kira-kira 30 rakyat Afrika.

Sejurus itu, muncul sekumpulan 30 penduduk yang singgah di kedai itu dan mahu menyaksikan siaran langsung perlawanan akhir bola sepak Piala FA antara Kelantan dan Selangor.

"Penduduk itu telah meminta kebenaran pemilik kedai supaya menukar saluran TV tersebut," kata beliau.

Bagaimanapun, jurucakap polis itu memberitahu, tindakan itu telah menimbulkan kemarahan warga Afrika yang tidak mahu saluran TV ditukar.

Dalam masa sama, kumpulan penduduk itu juga didakwa terus berkeras memaksa pemilik kedai tersebut menukar saluran TV.

Tindakan dua kumpulan yang enggan menyerah kalah itu telah membawa kepada pertengkaran mulut sebelum kira-kira 300 penduduk di situ mengerumuni kedai tersebut.

Tiada ulasan: