"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Derhaka ibu', 3 lelaki ditahan

Mohd Khidir Zakaria
am@hmetro.com.my
SEORANG ibu yang juga warga emas (duduk) ketika mengadu masalahnya yang didera anaknya sendiri kepada NGO Semboyan yang diketuai Yusof Azmi. FOTO Tular
SEORANG ibu yang juga warga emas (duduk) ketika mengadu masalahnya yang didera anaknya sendiri kepada NGO Semboyan yang diketuai Yusof Azmi. FOTO Tular
SEORANG ibu yang juga warga emas (duduk) ketika mengadu masalahnya yang didera anaknya sendiri kepada NGO Semboyan yang diketuai Yusof Azmi. FOTO Tular
Port Dickson: Tiga lelaki ditahan berkaitan dengan tular 'derhaka ibu' di sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Port Dickson Superintendan Aidi Sham Mohamed berkata, mereka ditahan selepas soal siasat dilakukan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini, pada 6.30 petang semalam.

"Hasil semakan rekod jenayah lampau dapati kesemua mereka itu tidak mempunyai rekod jenayah dan dadah, manakala ujian saringan awal air kencing juga negatif.

"Mereka juga dibawa reman selama empat hari bermula hari ini," katanya dalam satu kenyataan media di sini, hari ini.

Sebelum ini, pihak polis mengesan satu video tular yang dimuat naik oleh pemilik akaun Facebook berkaitan seorang lelaki yang melakukan kekerasan terhadap seorang warga emas yang juga dipercayai adalah ibunya hingga mendapat perhatian sebuah badan bukan kerajaan (NGO), Semboyan yang diketuai Yusuf Azmi.

Menurut Aidi Sham, polis dalam proses melengkapkan kertas siasatan dengan memanggil beberapa saksi untuk membantu siasatan sebelum merujuk kepada pihak Pendakwaan Negeri Sembilan untuk arahan lanjut.

Katanya, polis sudah membuka satu kertas siasatan berkaitan insiden terbabit yang disiasat mengikut Seksyen 323 dan 427 Kanun Keseksaan.

Tiada ulasan: