"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nak sindir rombakan Kabinet tapi akhirnya MP Pas pula kena kecam

HarapanDaily.com

AKMAL MANAF 

Seorang Ahli Parlimen yang juga Ketua Pemuda Pas, menjadi sasaran warga maya di laman sosial Facebook apabila hantaran yang dimuat naik, mengundang kecaman.

Ahmad Fadhli Shaari wakil rakyat di kawasan Pasir Mas, Kelantan menerusi akaun Facebook miliknya semalam dipercayai cuba menyindir tentang rombakan Kabinet Kerajaan Perpaduan pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Ubah macam mana pun kabinet dapur, kalau dah pinggan mangkuk kotor tak akan selesai masalah… jemput komen para haters,” tulisnya di laman sosial itu serta berkongsikan gambar keadaan dapur yang bersepah.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warga maya mengecam dan menyindir Ketua Pemuda Perikatan Nasional (PN) itu.

“Jeles la tu… masa dia jadi kerajaan bukan setakat pinggan mangkuk je kotor, dapur pun pakai arang batu… kolot dan lembap… hahaha,” tulis Siti Amirah Manaf.

Pengguna Facebook, Justin Jogi pula mengaitkan ‘pinggan mangkuk kotor’ itu dengan pentadbiran 33 bulan kerajaan Perikatan Nasional (PN).

“Betul dah tu. Itu semua bekas anda juga dulu… banyak kena bersihkan,” katanya disusuli emoji ketawa.

Hal sama turut dibangkitkan netizen lain apabila mengingatkan Fadhli bahawa kerajaan Madani  terpaksa ‘mencuci’ kotoran ditinggalkan pentabiran kerajaan Pas-Bersatu sebelum ini.

“Pinggan mangkuk bekas geng YB juga yang kotorkan dulu, orang lain yang kena cuci,” tulis warga maya itu yang menggunakan nama Ten Ten Yamako.

Semalam, Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengesahkan tiada rombakan Kabinet.

Desas-desus rombakan Kabinet Kerajaan Perpaduan timbul selepas Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup, Allahyarham Datuk Seri Salahuddin Ayub meninggal dunia pada 23 Julai lalu.

Bahkan, ada menjangkakan Perdana Menteri akan melakukan rombakan terbabit selepas Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelangai, pada 7 Oktober ini.

Tiada ulasan: