"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerjakan Saya....Bapa Lawak Negara!!

Ada kawan yang minta komen teman pasal beberapa langkah awal yang diambil oleh Najib sebaik saja memegang jawatan PM.

Jawapan teman mudah aje.

Ingat tak bekas PM tua kite...Che Det..ya Che Det.? Mike mudah lupa?

Antara langkah pertama diambil oleh orang tua ni ialah membebaskan 21 tahanan ISA sebaik saja dilantik jadi PM pada tahun 1981. Tapi pada tahun 1987...106 orang ditahan di bawah akta yang sama dalam operasi lalang.

Tindakan2 
populist ini memang telah dijangka.

Teman menjangka banyak lagi tindakan yang 
populist akan diambil oleh Najib...satu persatu...tujuannya untuk menarik sokongan Umno yang dah lari...modelnya...Che Det Pak Kadok moden...!!

Namun kalu diingat semula...Pak Lah opss Tun Pak Lawak Lah jugak pernah buat benda yang sama. Tapi biasalah Tun Pak Lawak Lah tak ada stamina...
anti climax. Tak da stamina dalam pentadbiran samalah tak da stamina dalam rumahtangga...he he. Tu yang sibuk mike semua makan goji...

Ingat lagi slogan Tun Pak Lawak Lah. 
Bukan kerja untuk saya tapi kerja bersama saya. Apa dah jadi...?

Akhirnya...slogan yang betul ialah..."
Kau Orang kerjakan saya!!" Kah kah kah 100x...

Kesilapan Tun Pak Lawak Lah ialah apabila mendapat mandat yang beso pada tahun 2004...dia tak laksanakan pembersihan dan reform secara besar2an. Masa tu kalau dia reform Umno dan pentadbiran BN...teman yakin hari ni dia masih jadi PM dan Najib dah masuk ke dalam. Tapi sebab dia tak 
decisive...dia yang ditendang keluar. Padan muka.

Begitu jugalah Najib. Dia dapat mandat yang besar dalam Umno. 99 peratus orang dia menang. Inilah masanya untuk dia bersihkan Umno...tendang kaki2 rasuah dan kaki ampu. Kalu dia tak buat sekarang...nasib dia tak jauh beza dengan Pak Lah.

Pada teman tak ada masalah kalu dia tak buat transformasi atau reformasi yang dia janjikan. Lagi bagus. Senang sikit kerja kita orang. Kalu dia dengo cakap Che Det si Pak Kadok tu..lagilah bagus....he he.  

Tiada ulasan: