"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Najib sakit perut atau pecah perut?

batu-api2
Rupanya tulisan saya "Kalau Najib Mati, Adakah Rosmah akan menjadi PM?" sukar difahami oleh pembaca, sehingga ada juga mencerca nick saya BatuApi @ FireStone nick yang tak baik.

Saya menulis walaupun nampak merapu, tapi ada fakta yang jelas dan juga fakta yang tersembunyi. Yang arif akan mengetahuinya. Sebab itu geng blogger celaka jarang menyahut tulisan saya kerana dia tahu fakta, dia juga tahu olahan awal saya akan menjerat dikemudiannya yang pasti dia tak akan terlepas!!!

Terus teranglah kenapa saya kata Najib mati? Walaupun saya kata tulisan ini sinikal humor tapi sebenarnya berfakta. Memang saya tak pernah doakan dia mati, saya ada sedikit perbezaan pandangan dengan TGNA dalam hal ini.

Saya pernah membaca dalam Malaysiakini dan saya ambil petikan untuk dibaca bersama di sini. (link)

Dalam ucapannya, seperti disiarkan secara langsung melalui Internet, Nik Abdul Aziz antaranya menyifatkan penafian terhadap bayaran royalti minyak seperti dituntut kerajaan negeri sebagai "melanggar keadilan asasi".

"Perkara ini bercanggah dengan (prinsip) keadilan asasi. Selagi tidak bagi (royalti petroleum), kita doa sampai pecah perut orang itu," kata mursyidul am PAS, dengan sorakan para penyokongnya.
Adakah sakit PM kita ada kaitan dengan doa TGNA saya pun tak boleh jawab, semuanya kerja Allah s.w.t. Setahu saya TGNA kata kita akan doa.. makna belum lagi berdoa pecah perut!!!

Tan Sri Muhyiddin ada komen pasal perkara ini. (link)

"Tak tahu nak kata apa", itulah reaksi Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang terkejut dengan kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang akan mendoakan pemimpin kerajaan BN "pecah perut" berhubung isu bayaran royalti minyak.
Doa disebut di dalam kitab-kitab kuning sebagai senjata mukmin. Senjata yang akan digunakan bila kita tersempit untuk dibuat pengajaran kepada manusia yang boleh berfikir.

Juga kepada manusia yang selalu menzalimi orang lain. Aku pun berdoa juga, tapi taklah pecah perut kepada blogger celaka yang selalu membuat fitnah kepada pimpinan PAS dan merosokkan Jamaah Islam. Semoga Allah bagi pengajaran dia didunia ini untuk menjadi pengajaran kepada orang lain. 


Ini video TGNA berdoa khusus untuk 2 orang berserta hadiran ceramah. Mungkin membantu anda memahami situasi yang berlaku.


BatuApi @ FireStone
http://batuapi-firestone.blogspot.com

Tiada ulasan: