"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Unit Amal dikerah bantu mangsa banjir

Hazayani Zakaria

KUALA LUMPUR, 3 Nov:
Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP), Nasrudin Hassan menyeru pasukan Unit Amal di seluruh negara agar bersiap sedia untuk turun membantu mangsa banjir di Kedah dan Perlis.
Nasrudin berkata,meskipun sibuk membantu jentera parti di pilihan raya kecil (PRK) Galas dan Batu Sapi, namun mangsa banjir juga tidak boleh dilupakan.

"Pemuda akan mengerahkan unit amal di seluruh negara untuk turun memberikan bantuan kepada mangsa banjir yang semakin bertambah dari sehari ke sehari," katanya ketika menghubungi Harakahdaily hari ini.

Beliau juga berkata, dalam keadaan sekarang yang memerlukan khidmat Unit Amal, mereka harus pandai membahagikan tugas mengikut kepentingan masing-masing.

Ujarnya, Unit Amal yang bersedia untuk turun ke lapangan bolehlah menghubungi perhubungan pemuda negeri masing-masing untuk melaporkan diri.

"Saya harap 'tentera merah' yang on call ini boleh melaporkan diri dengan segera ke pejabat perhubungan pemuda negeri untuk bertugas," katanya lagi.

Menurutnya juga, bantuan kewangan dan keperluan asas seperti ubat-ubatan dan barang dapur amat diperlukan.

Tiada ulasan: