"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua maut, gas acetylene meletup

Nurul Hidayah Bahaudin
nurul.hidayah@hmetro.com.my
ANGGOTA bomba melakukan kerja ventilasi selepas letupan gas ‘acetylene’ di sebuah premis di Taman Perindustrian Puchong Utama, Puchong, hari ini. FOTO Ihsan JBPM.
ANGGOTA bomba melakukan kerja ventilasi selepas letupan gas ‘acetylene’ di sebuah premis di Taman Perindustrian Puchong Utama, Puchong, hari ini. FOTO Ihsan JBPM.
Puchong: Dua individu meninggal dunia, manakala dua lagi cedera dalam letupan gas 'acetylene' di sebuah premis di Taman Perindustrian Puchong Utama, di sini, hari ini.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Ahmad Mukhlis Mukhtar berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada 10.14 pagi.

"Seramai 24 anggota dan pegawai Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Puchong, BBP Subang dan BBP Cyberjaya dikejarkan ke lokasi kejadian.

"Sebaik tiba di lokasi, kami mendapati letupan membabitkan gas 'acetylene' di sebuah premis," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurutnya, pemeriksaan dilakukan mendapati terdapat dua individu meninggal dunia, manakala dua lagi cedera, dengan kerja ventilasi sedang dilakukan untuk mengeluarkan gas yang masih bersisa.

"Pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) turut berada di lokasi. Sebarang perkembangan akan dimaklumkan kemudian," katanya.

Tiada ulasan: